К оглавлению - Триодь постная.
Троичны.
По 1-м стихословии седальны умилительныя Осмогласника, с Богородичны. По 2-м же стихословии глаголем настоящия седальны, глас 8:
Подобен: Воскресл еси:
Страсти уздою непорочнаго поста удержавающе, ум к честным Боговидением верою совершеннейшею вперити вси потщимся: яко да земную жития сладость презрим, и небесную получим жизнь и Божественное сияние.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен:
В пучину лютую впадох уныния, от множества лукавых и беззаконных моих дел, приидох в недоумение и нечаянием ныне содержимь есмь. Владычице Богородице, Ты мя спаси, Ты помози: грешников бо Ты еси умилостивление, и очищение спасительное.
По 3-м стихословии седален, глас 8.
Подобен: Пастырская свирель:
Предложив тайную пост трапезу, поущает нам богатно насытитися: ядим якоже брашно присноживотныя дары Духа: пиим якоже питие, слез струи боготочныя: и возвеселившеся, хвалу Богу непрестанно принесем.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен:
От всякаго прещения, и озлобления человеческаго, спаси нас Всесвятая Дево: Тя бо имамы покров и предстательство прибегающии к Тебе Богомати, и к рожденному из Тебе Богу нашему: Егоже моли избавитися нам от бед и скорбей.
Канон в Минеи и трипеснец господина Иосифа. И стихословится песнь Псалтира. глас 8.
Песнь 2.
Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся, и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.
Воздохни, прослезися душе, обратися, покайся: приближися день, при дверех Судия, ко ответу готовися, и возопий: согреших Ти Щедрый, Милостиве, Благий, Ты мя ущедри.
Не сытость греха душе моя возненавиждь всегубительную, насладися сытостию поста прилежно, спасительныя заповеди снедь сотвори, наслаждение исходатайствующия вечных благ, верою.
Ангели, силы, начала, архангели, господьства, престоли, власти, херувими и серафими, Благодавца и Бога молите, прощение долгов и страстей пременение даровати нам.
Богородичен: Едина рождшая безначальное Слово Всенепорочная, из Тебе воплощеннаго непреложнаго, еже бе, пребывшая Девою по рождестве Безневестная, моли о всех, избавитися от тли жизни нашей.
Иный господина Феодора, глас тойже.
Ирмос: Видите, видите:
Увидехом, познахом, яко благо нам в покаяние время, еже определил еси: но в сем приими Боже, молитвы наша, и исправи пред Тобою Щедре, яко кадило доброе, яко жертву приятную.
Ужасаюся и боюся, помышляя, елика согреших: како Тя усрящу? како явлюся Тебе страшне? како же предстану неумытному Твоему судищу? Темже пощади мя Щедре, в час, егда имаши судити всей земли.
Троичен: Пресовершенная Единице, Пребожественная, Триипостасная, нерожденне Отче, и Сыне Единородне, Душе от Отца исходяй, Сыном же являяйся: Существо едино и Естество, господьство, Царство, спаси всех нас.
Богородичен: Неизглаголанное чудо Твоего рождества, Мати Дево: како бо и раждаеши, и чиста еси в томже? како Отроча раждаеши, и не веси искуса мужеска отнюд? Якоже весть паче естества от мене новолепно, Слово Божие рождшееся.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Ты ниневитяны покаявшияся и постившияся, от запрещеннаго извел еси гнева: содомляны же огнем пожегл еси в пресыщении блудящия: но избави мя Христе, прещения их.
Ирмос: Видите, видите, яко Аз есмь Бог ваш, освятивый начаток вам приятен, от дней всего лета одесятствование, и сие дав людем Моим, во избавление страстей, во спасения начало.
Песнь 8.
Ирмос: Богоглаголивии отроцы:
Оправдавый воздохнувша мытаря, ущедривый блудницу от сердца слезившую, спаси ущедри Спасе, души поющих Тя.
Плодоносим деяния добродетельная постом Господеви, и вредных отдаляющеся помышлений, да божественную сладость получим.
Ангельстии лицы молят Тя, апостольстии собори, и мучеников чини, Иисусе, людем Твоим прощение даруй.
Богородичен: Несекомую гору Деву, светоносный свещник, благопреходную лествицу, Божие вместилище вернии ублажим.
Иный.
Ирмос: На горе святей:
В нарочитый день воздержания, приидите вси вострубим в песнех: и яко сладостию божественною учреждающеся, песньми поим Господа, и превозносим во вся веки.
Кто снедает человека Божия древле? Зверь лев, от лести пророчи преслушания снеди приимша: блюди убо душе моя, да тя не прельстит чревобесия змий.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Яко Единицу Существом пою Тя, яко Троицу Лицы Тя чту, Отче, и Сыне, и Душе Пресвятый, безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки.
Богородичен: Ты гора Божия явилася еси Богородице, в нюже Христос вселився, Божественныя храмы содела поющия: Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Пост яко хранителя чистоты и матерь безстрастия почитающе, приидите людие от любве целуим, Господа поюще, и превозносяще во вся веки.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте, и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Проявленное на горе:
Добрый пост утучняющий сердце, клас зрелый добродетелей божественно прозябает: егоже возлюбим, во святых днех освящение приемлюще.
Во гресех многих осквернена, уязвена зря и осуждена, Милостиве, Твоею милостию ущедрив, спаси мя молитвами святых Твоих.
Увы всеокаянная душе, како отвещаеши? кий страх тя приимет Судии седящу, тьмам предстоящим ангелов? Потщися убо, прежде конца покайся.
Богородичен: Царскую колесницу, светлый облак, гору тучную, гору усыренную, браконеискусная молим Тя Дево, исцели страсти душ наших.
Иный. Ирмос тойже.
Истинным постом постимся Господеви, яко брашен воздержащеся, языка, ярости, и лжи, и всякия иныя страсти очуждимся, да чисте Пасху узрим.
Ты Самуила процветил еси плод посте: ты воспитал еси Сампсона великаго храбра, ты совершаеши священники и пророки: ты нас освяти посте честный.
Слава, Троичен: Трисветлое Господи, Твоего единоначалия, светлыми сияньми во ум наш облистай от прелести многообразныя обращатися нам к соединительному обожению.
Богородичен: Ты еси Богородице оружие наше, и стена, Ты еси заступление, к Тебе притекающих. Тя и ныне в молитву движем, да избавимся врагов наших.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Имуще Духа Святаго, поста гостителя богатна, Того дарований насытимся, и богатно насладимся, Того воспевающе яко Бога нашего.
Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.
Светилен гласа.
На стиховне самогласен, глас 5:
Вскую унывающи душе моя, греху работаеши? и вскую немощна сущи, ко Врачу не притекаеши? Се время благоприятное, се спасения ныне день истинный: востани, омый твое лице покаяния слезами, и елеем благотворения свещу просвети: яко да обрящеши очищение от Христа Бога, и велию милость. [Дважды.]
Мученичен: Страстотерпцы Твои Господи, чины ангельския подражавше, яко безплотни, муки претерпеша, единомысленное упование имуще обещанных благих наслаждение: тех молитвами Христе Боже наш, мир даруй мирови Твоему, и душам нашим велию милость.
Слава, И ныне, Богородичен:
Блажим Тя Богородице Дево, и славим Тя вернии по долгу, град непоколебимый, стену необоримую, твердую предстательницу, и прибежище душ наших.
Тропарь пророчества, глас 6:
Достойно воспети Тя не можем, но просим молящеся: не погуби нас со беззаконьми нашими, благопременителю Господи.
Прокимен, псалом 25, глас 4: Господи, возлюбих благолепие дому Твоего,
и место селения славы Твоея.
Стих: Суди ми Господи, яко аз незлобою моею ходих.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 5, ст. 7 - 16.]
Прокимен, псалом 26, глас 3: Господь просвещение мое, и Спаситель
мой, кого убоюся?
Стих: Господь защититель живота моего, от кого устрашуся?
Подобен: Прехвальнии мученицы:
На Кресте распростерл еси Христе, пречистеи руце Твои, собирая концы. Темже зову Ти: расточенный ум мой собери, плененный, влекомый страстьми, и страданий Твоих общника мя покажи, воздержанием всего очищена.
Дети обострив иногда пост, показа сильнейшия, якоже пишется, огня палящаго. Смиренная душе моя постися, вжигающи в себе Владычнее возлюбление, имже будущия возможеши избежати геенны, и страсти попалити всепагубныя.
Ина стихира господина Феодора, глас 3:
Подобен: Доблии мученицы:
Время веселое поста, темже чистоты световидныя, и любве чистыя, молитвы светозарныя, и всякия иныя добродетели насытившеся богатно, светло возопиим: Кресте Христов всесвятый, возрастивый сладость жизни, всех чистым сердцем тебе поклонитися сподоби нас, очищение нам дая и велию милость.
И Минеи три.
Прокимен, псалом 27, глас 6: Спаси Господи люди Твоя, и благослови
достояние Твое.
Стих: К Тебе Господи, воззову Боже мой.
Бытия чтение. [Глава 4, ст. 8 - 15.]
Прокимен, псалом 28, глас 7: Господь крепость людем Своим даст, Господь
благословит люди Своя миром.
Стих: Принесите Господеви сынове Божии:
Притчей чтение. [Глава 5, ст. 1 - 15.]
На стиховне самогласен дне, дважды.
глас 3: Плотию распныйся Господи, и с Собою распный ветхаго нашего человека, копием же прободен в ребра, и человекогубителя спрободый змия, пригвозди к страху Твоему плоти моя, и любовию Твоею уязви мою душу: да Твою созерцая страсть, воздержно совершу поста определение, не точию чрево, но и другия греха входы удержавая: сокрушение же сердца, и духа смирение пожру Тебе, о преждебывших моих согрешениих, от нихже мя избави Человеколюбче.
Мученичен: Пророцы, и апостоли Христовы, и мученицы, научиша пети Троицу Единосущную, и просветиша языки заблуждшия, и общники ангелов сотвориша сыны человеческия.
Слава, И ныне, Крестобогородичен.
Подобен: Велия мученик:
Видящи из Тебе Рождшагося Всенепорочная, висяща на Древе, рыдала еси вопиющи: превозжеленное Мое Чадо, где Твоя зайде доброта светоносная, яже удобри человеческое естество?