благословляет священник, и поем яко обычно предначинательный псалом. Таже стихословие, первая кафисма.
На Господи воззвах, поставим стихов 10, и поем стихиры воскресны осмогласника 3, и анатолиевы 3, и честнаго Креста 4, глас 5:
Подобен: Радуйся постников:
Возсияй Господень Кресте, светолучныя молния твоея благодати, в сердца чтущих тя, и Богоприятною любовию приемлющих, мировожделенне, имже слезное потребися сетование, и смертных сетей избавихомся, и к присному веселию приидохом. Покажи красоты твоея благолепие, воздаяние подаждь воздержания рабом твоим, верно просящим твое богатное заступление, и велию милость.
Радуйся живоносный Кресте, Церкве красный раю, древо нетления, прозябшее нам вечныя славы наслаждение: иже бесовстии отгоняются полцы, и ангельстии свеселятся чинове, и совокупления верных празднуют. Оружие непобедимое, утверждение нерушимое, верных победо, священников похвало, Христовы ныне страсти и нам подаждь достигнути, и велию милость.
Радуйся живоносный Кресте, благочестия непобедимая победа, дверь райская, верных утверждение, Церкве ограждение: имже тля разорися и упразднися, и попрася смертная держава, и вознесохомся от земли к небесным: оружие непобедимое, бесов сопротивоборче, славо мучеников, преподобных яко воистинну удобрение, пристанище спасения, даруяй миру велию милость.
Гряди первозданная двоице, лика отпадшая горних, завистию человекоубийцы, горькою сластию древа, древле вкушением. Се всечестное воистинну Древо предгрядет, к немуже притекше радостию облобызайте, и возопийте к нему с верою: ты наше воззвание, Кресте всечестный, древо Богоблаженное, саде небесный: егоже плода причастившеся, нетление улучихом, Едема перваго приемше известно, и велию милость.
Слава, глас 3: Христе Боже наш, вольное распятие во общее воскресение рода человеческаго восприемый, и тростию Креста, обагрением червленым Своя персты окровавивый, оставительная нам царски подписати человеколюбствовавый, не презри нас бедствующих, и паки от Тебе разстояние: но ущедри едине долготерпеливе, во обстоянии люди Твоя, и востани, побори борющия ны, яко всесилен.
И ныне, Богородичен гласа. Вход. Свете тихий:
Прокимен: Господь воцарися:
Ектениа, и прочее яко обычно.
На литии стихира храма.
Слава, И ныне, глас 5: Зрящи Тя тварь вся на Кресте нага висяща, Содетеля и Зиждителя всех, изменяшеся страхом, и рыдаше: солнце же свет омрачи, и земля колебашеся, камение же разседашеся, и храма светлость раздирашеся. мертвии восташа от гробов, и ангельския силы ужасошася, глаголюще: о чудесе! Судия судится, и страждет хотя за спасение мира, и обновление.
На стиховне стихиры осмогласника, яже по алфавиту.
Слава, И ныне, глас 4: Пособивый Господи кроткому Давиду победити иноплеменника, верным людем нашим споборствуй, и оружием Креста низложи враги наша: покажи благоутробне на нас древния милости Твоя, и да разумеют воистинну, яко Ты еси Бог: и на Тя надеющиися побеждаем, молящиися обычно Пречистей Твоей Матери, дароватися нам велицей милости.
Тропарь, Богородице Дево: дважды: и крестный единожды, глас 1: Спаси Господи люди Твоя.
И прочее последование бдения: яко обычно.