Молитвы жене родильнице, по четыредесяти днех


В четыредесятый же день паки приносится отроча к храму, во еже вцерковлятися, сиесть, начало прияти вводитися в церковь. Приносится же материю уже очищенною и омовенною сущею, предстоящу и хотящему прияти то по крещении. Священник же творит: Благословен Бог наш: Трисвятое. Пресвятая Троице: и Отче наш: Яко Твое есть царство: Таже отпустительный тропарь дне, или святаго прилучившагося. Слава, и ныне: Молитвами, Господи, всех святых, и Богородицы, твой мир даждь нам, и помилуй нас, яко един щедр.


Приклонши же ей главу вкупе со младенцем, творит священник креста знамение над ним, и касаяся главы его, глаголет молитву:

Господу помолимся.


Господи Боже Вседержителю, Отче Господа нашего Иисуса Христа, все естество словесное же и безсловесное, словом твоим создавый, и вся от не сущих во еже быти приведый, тебе молимся, и тебе просим: твоею волею спасл еси рабу твою, имярек, очисти от всякаго греха, и от всякия скверны, приходящую ко святей твоей церкви, да неосужденно сподобится причаститися святых твоих таин.


Ведомо буди, яко аще не обретается в живых младенец, чтется даже до зде молитва.

Таже возгласно:


Яко благ и человеколюбец Бог еси: Аще ли жив есть, чти и сие до конца: И от нея рожденное отроча благослови, возрасти, освяти, вразуми, уцеломудри, удобромудрствуй, яко ты привел еси е, и показал еси ему свет чувственный, да и умнаго сподобится света, во время еже определил еси, и сопричтется святому твоему стаду, единородным твоим Сыном, с нимже благословен еси, с пресвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.
Мир всем. Главы вашя Господеви приклоните.

Молитва матери отрочате:


Господи Боже наш, пришедый на спасение рода человеческаго, прииди и на рабу твою, имярек, и сподоби ю честным твоим пресвитерством, входа в храм славы твоея: омый ея скверну телесную, и скверну душевную, во исполнении четыредесяти дней: творяй ю достойну и причащения честнаго тела и крове твоея. Яко освятися и прославися пречестное, и великолепое имя твое, со Отцем, и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.

Молитва 2, отрочати, егоже священник знаменуяй молится:


Господи Боже наш, в четыредесятый день младенец законному храму принесенный от Марии неискусобрачныя и святыя твоея матере, и на объятиях праведнаго Симеона носимый, сам Владыко всесильне, и принесеннаго сего младенца, явитися тебе всех творцу, благослови, и на всякое дело благое, и тебе благоугодное возрасти, отгоняя от него всякую сопротивную силу, знамением воображения креста твоего. Ты бо еси храняй младенцы, Господи: да сподобився святаго крещения, получит часть избранных царсвтия твоего, соблюдаемь с нами благодатию святыя, и единосущныя, и нераздельныя Троицы. Тебе бо подобает всякая слава, благодарение, и поклонение, со безначальным твоим Отцем, и пресвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне и присно, и во веки веков, аминь.


Мир всем. Главы вашя Господеви приклоните.


Боже, Отче, вседержителю, велегласнейшим пророком Исаием предвозвесивый нам, еже от Девы воплощение единороднаго твоего Сына и Бога нашего, иже в последняя дни благоволением твоим, и содействием святаго Духа, спасения ради нас человеков, безмерным благоутробием от нея младенствовати изволивый, и по обычаю в законе святом твоем, по исполнении дней очищения, святилищу принестися претерпе, истинный законоположник сый, и на объятиях праведнаго Симеона носитися изволи, егоже таинства преображение в предреченнем пророце клещами угля явленное познахом: егоже и мы вернии подражание благодатию держим: сам и ныне, сохраняяй младенцы, Господи, благослови отроча сие, вкупе с родители и восприемники его: и сподоби е во время благопотребное, и водою и духом отрождения: сопричти е святому твоему стаду словесных овец, нарицающихся именем Христа твоего. Яко ты еси в вышних живый, и на смиренныя призираяй, и тебе славу возсылаем, Отцу, и Сыну, и святому Духу, ныне и присно, и во веки веков, аминь.


(И аще младенец крещен есть, творит иерей воцерковление. Аще же ни, творит сие по крещении. Молитвам же зде творит отпуст.) Таже прием священник отроча, начертавает крест им пред враты храма глаголя:


Воцерковляется раб божий, имярек, (или раба божия, имярек), во имя Отца, и Сына, и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков, аминь.


Таже вводит е во храм, глаголя: Внидет в дом твой, поклонится ко храму святому твоему.


И входит посреде храма глаголя: Воцерковляется раб божий:


Таже глаголет: Посреде церкве воспоет тя. Таже вводит пред дверми жертвенника, глаголя: Воцерковляется раб божий:


И вводит е во святый жертвенник, аще будет мужской пол: аще же женский, даже до царских врат, глаголя: Ныне отпущаеши раба твоего, Владыко: И по сих полагает е при дверех жертвенника, и тако восприемник поклонився трижды, вземлет е, и сиходит. И священник творит, яко обычай, отпуст.

Cм. Требник.