Молитва, во еже назнаменати
отроча, приемлюще имя в осмый день рождения своего.
Cм. Требник.
Ведомо буди, яко по рождестве во
осмый день, приносится младенец от бабы к храму, и стоит пред враты храма.
Священник же творит:
Благословен Бог наш: Трисвятое. Пресвятая Троице: И по
Отче наш: Яко твое есть царство: Таже отпустительный
тропарь дне, или святаго храма. Священник же знгаменует его чело, уста и перси,
и глаголет молитву:
Господу помолимся.
Господи Боже наш, тебе молимся и тебе просим: Да знаменается
свет лица твоего на рабе твоем сем, (или на
рабе твоей сей,) имярек,
и да знаменается крест единороднаго Сына твоего в сердце, и в помышлениях его
(или ея),
во еже бегати суеты мира, и от всякаго лукаваго навета вражия, последовати же
повелением твоим. И даждь, Господи, не отречену пребыти имени твоему святому на
нем, (или на ней)
совокупляемем (или совокупляемей)
во время благопотребно святей твоей церки, и совершаемем (или
совершаемей) страшными тайнами Христа твоего:
да, по заповедем твоим жительствовав, (или
жительствовавши) и сохранив (или
сохранивши) печать нерушиму, получит блаженство
избранных во царствии твоем. Благодатию и человеколюбием единороднаго Сына твоего,
с нимже благослоен еси, с пресвятым, и благим, и животворящим твоим Духом, ныне,
и присно, и во веки веков, аминь.
Таже в руце взем отроча, стоит
пред враты храма, или пред образом пресвятыя Богородицы, и творит креста образ,
глаголя:
Радуйся благодатная Богородице Дево, из тебе бо возсия солнце правды Христос Бог
наш, просвещаяй сущыя во тме. Веселися и ты, старче праведный, примемый во объятия
свободителя душ наших, дарующаго нам воскресение.
И бывает отпуст.
Подобает ведати, яко рожденный
младенец, аще убо немощствуяй не ссет, но к смерти зрит, не подобает ожидати,
якоже нецыи зле глаголют, шестаго или осмаго дне, и тако крещати его: но в час,
в оньже родися, токмо омыти его, и абие крестити, да не скончается непросвещен.
Пять бо месяцей непраздныя, аще случится от некия язвы младенца уязвити, яки убийству
по законом и правилом повинни суть: кольми паче суда подобает избегати рожденных,
да не непросвещени скончаются.