В четверток на Утрени,
По 1-м стихословии седальны Осмогласника, апостольския.
По 2-м стихословии седален Триоди, глас 5.
Подобен: Собезначальное Слово:
Четыредесятницу, и предочистительницу, апостоли вси днесь венчают, и постное время освящают у Христа Избавителя, и Воскресение Его предвозвещают всем, и молятся Господеви, помиловатися душам нашим.
Слава, тойже.
И ныне, Богородичен, подобен:
В Тебе надежды Дево Чистая, несумненно имущим, покров сущи от различных искушений, и обстояний, и бед лютых свободи я, молящи Сына Твоего со апостолы Его, и спаси вся воспевающия Тя.
Таже чтем слово святаго Анастасиа, игумена Синайския горы, и псалом 50.
Каноны же поем Осмогласника, и Минеи. А в нихже песнех поем трипеснцы, оставляем таковыя песни Осмогласника.
Трипеснец. Творение господина Иосифа, глас 4.
Песнь 4:
Ирмос: Услыша пророк:
Просияша в мире зарю богоразумия ученицы Твои Господи, и прелесть помрачиша прельщения, разорше омрачение. Тех молитвами Щедре, спаси поющия Тя.
Преддверия поста, подвигов благоплодии венчанная приемлют притекающих трезвенно песньми и пении таинственными, тщательно вернии вси стецемся.
Умерщвления ризы прием, в дерзость невоздержания облекохся окаянный: но Ты мя облецы Сыне Божий, одеждею светлою отрождения.
Житие мое лукавством, и всякою нечистотою скончася: но к Тебе всещедрому прибегаю, предварив убо спаси мя Христе Боже, Твоею благостию.
Богородичен: Зачала еси паче слова, и родила еси паче естества Богородительнице, Владычествующаго тварию. Егоже непрестанно моли, избавитися нам от всякаго гнева, Тебе ублажающим.
Иный. Глас 2:
Ирмос: Пришел еси от Девы:
Расточивше невоздержания мглу апостоли, учений ваших сияньми, просветисте воздержанием вся грешныя и праведныя, яко всехвальнии.
Якоже яснии бисерие Слова апостоли, вся украсисте воздержанием концы, и удоботворивше душ наших воистину ныне благородие.
Пещь страстей росою поста апостоли увядивше, вся человеки научисте, град сей некрадомый и жилище имети освящения.
Слава: Согреших паче всех человеков окаянный, и не покаяхся, яко Манассиа согреших: нравы покаяния ми сотвори Господи, прежде даже не разрешит мя смерть.
Богородичен: Тебе пристанище спасения, и стену нерушимую Богородице Владычице, вси вернии вемы: Ты бо молитвами Твоими от бед свобождаеши души наша.
Таже, ирмос: Пришел еси от Девы не ходатай, ни ангел, но Сам Господи воплощься, и спасл еси всего мя человека. Тем зову Ти: слава силе Твоей Господи.
Песнь 8:
Ирмос: Всяческая Владыко:
Земля вся Господи, Твоего хваления исполнися: всю бо обтече божественных ученик Твоих вещание божественное, из глубины неведения обращающее к разуму, поющую: благословите дела Господня Господа.
Благодать Божественная покаяния явися, спасение носящи, сея наслаждающимся, побед и подвигов, потов и болезней: темже тецы душе моя ко Владыце твоему, многих твоих прегрешений ищущи прияти прощение.
Поприще отверзеся богоданнаго воздержания, светло усрящем требующии милости: жаждет бо Благоутробный нашего спасения, и еже дати прощение простирается, ищущим Его усердно, и любовию работающим.
Постом заустися, мирствующею мыслию, напитай же душе Господа, благодеянием добродетели, брашна, яко благовонныя жертвы, приносящи Сему, и взывающи: дела благословите непрестанно Господа.
Богородичен: Всеми владычествующая, мольбы приемлющи Владычице рабов Твоих, святая Богородице, тьмы мя избави и огня негасимаго, зол моих множества очищающи Твоим ходатайством, и единою божественною Твоею молитвою.
Иный.
Ирмос: Устрашися отроков:
Вас якоже свет, Христос, в концы всея вселенныя апостолы давый, шедше, рече, научите во языцех: да в плоти Мя суща увидите воздержанием живуща, и вражию всю силу попирающа, и путь человеком являюща правый.
Явил еси грядущее Христе воздержание, во очищение человеком, страстей же отлучение: сим бо Твои апостоли благоугодиша, и светлии светильницы на земли явишася, проповедающе Господа в трех Лицех, во едином же Существе, всем воспевающим Его.
Языком проповедницы вы послани бысте от Учителя Христа, о ученицы, ученьми Божественными просвещати их помышления, страстей же и брашен удержаватися, желати же воздержания, и Господа знати Сего, и Создателя, и Творца всех и Благодетеля.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Якоже иногда Каин убийца, не принесох души моея жертву непорочную Христе, нечистым разумом содержимь. Не возгнушайся мене приходяща к Тебе постом Спасе Преблагий, но призри на дары, яже любовию несу Тебе Боже мой, во время пощения.
Богородичен: Блаженное бысть чрево Богоматере, яко приимшее Слово, дебельством плоти от Нея смесившееся человеческому зраку, по ипостаси: и явися град Божий, в немже жити Вышний благоволи, и Господь Бог. Темже вопием Ти: радуйся благодатная, Чистая Богородице.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Устрашися отроков благочестивых, сообразнаго души несквернаго тела, и устранися воспитанный в безмерном веществе, неутружден огнь: присноживущу же, изувядшу пламеню, вечнующая песнь воспевашеся: Господа вся дела пойте, и превозносите во вся веки.
И стихословится Честнейшую:
Песнь 9:
Ирмос: Яко сотвори мне:
Яко пламень миру послани бысте нелестный, избавляюще глубины грехов: воспеваем радостию Укрепившаго вас, яко апостолы Своя.
Яко вас миру объюродевшу, древле Христос яко соль посла мудрии, вразумляющия его к познанию Своему, восхваляем верно.
Яко множество прегрешений обдержит мя лютых, со слезами припадаю Ти Христе, прощения прося, благовремение ми подати во время поста.
Яко веригами нерешимыми связан моих страстей, стеню и взываю Ти Спасе: свободи мя, яко да пою прерадованно благоутробие Твое.
Богородичен: Яко показа Тя Бог, Дево Чистая, помощь роду человеческому, не престай прилежно молящи Его о нас верных.
Иный.
Ирмос: Невместимаго Бога:
Апостолов лик пост показа, вселенней всей возсияющий, и светлостию Божественною просвещающий мир.
Ученик Твоих Иисусе лик Человеколюбче, языческия роды научи, воздержания сокровиществовати богатство.
Дванадесятострунное вещание ученик Твоих состояние, воздержания богатство дарствует человеком, и источник спасения.
Слава: Блуднаго Ти гласом взываю Господи: Отче, согреших, спаси Щедре, да не славы Твоея отлучиши мя.
Богородичен: Во чреве Твоем Бога яко Человека поносившая, и живот миру источившая, Тя воспеваем Всесвятая Дево.
Ирмос: Невместимаго Бога, во чреве вместившая, и радость миру родившая, Тя поем Богородице Дево.
Светилен гласа.
На стиховне же поем самогласен дне, глас 3:
Возсия воздержания благолепие, бесовскую мглу отгонящее: прииде постная лепота, душевных страстей исцеление носящая. Сею иногда Даниил, и в Вавилоне отроцы ограждени, ов убо уста львов обузда, овии же пламень пещный угасиша. С нимиже и нас тоюжде спаси Христе Боже, яко Человеколюбец.
И повторяем сей, со стихом: Исполнихомся заутра:
Таже, стих: И буди светлость:
И мученичен: Яко светила в мире сияете, и по смерти святии мученицы, подвигом добрым подвигшеся. Имуще дерзновение, Христа умолите, помиловатися душам нашим.
Слава, И ныне, Богородичен:
В женах святая Богородице, Мати безневестная, моли Егоже родила еси Царя и Бога, да спасет ны яко Человеколюбец.
Таже: Благо есть: Совокупляем же и час 1, яко обычно. И отпуст.