К оглавлению

В субботу сырную

память совершаем всех преподобных и богоносных отец, в подвизе просиявших.

В пяток вечера во светильничное по предначинательном обычное стихословие: Ко Господу скорбети ми:

На Господи воззвах, поем стихиры подобныя, поставльше стихов 6. глас 8, повторяюще я:

Приидите вси вернии, преподобных отец лики воспоим, Антониа верховнаго, светлаго Евфимиа, и когождо и вся вкупе. И сих, якоже другий рай сладости, гражданства мысленно преходяще, красно воззовем: сия древеса яже насади Бог наш: сия плоды нетленныя жизни процветшая, принесоша Христу, питающе наша души. К нимже возопиим: богоноснии блаженнии, молите спастися нам.

Подобен:

Радуйся Египте верный. Радуйся Ливие преподобная. Радуйся Фиваидо избранная. Радуйся всякое место и граде и страно, гражданы воспитавшая Царства Небеснаго, и сих в воздержании и болезнех возрастившая, и желаний совершенныя мужи Богу показавшая. Сии светила душ наших явишася: сами чудес зарею, и дел знаменьми, просияша мысленно во вся концы. К тем возопием: отцы всеблаженнии, молите спастися нам.

Подобен:

Кто изречет от земнородных чудная ваша жития, отцы всемирнии? Кий же язык изглаголет священныя в Дусе подвиги и поты ваша? Страдания добродетелей, измождения плоти, борения страстей, во бдениих, в молитвах и слезах? Вы в мире якоже ангели воистинну явистеся, сами бесовския силы совершенно низложисте, сотворше чудная и дивная знамения. Темже молитеся с нами преблаженнии, улучити нам некончаемую радость.

Слава, глас 6:

Еже по образу соблюдше невредимо, ума вожда на страсти пагубныя постнически поставльше, во еже по подобию яко мощно возшли есте: мужески бо естество понудивше, потщастеся хуждшее покорити лучшему, и плоть поработити духу. Темже монашествующим явистеся верх, жители пустыннии, благотекущим подвизатели, правила добродетели известнейшая. И ныне на небесех, зерцалом разрешившимся всепреподобнии, чисто зрите Святую Троицу, молящеся непосредственно, о верою и любовию чтущих вас.

И ныне, Богородичен 1 гласа, Осмогласника рядоваго.

Свете тихий:

Прокимен, глас 7: Боже заступник мой еси Ты, и милость Твоя предварит мя. Стих: Изми мя от враг моих Боже, и от востающих на мя избави мя.

Пророчества Захариина чтение. [Глава 8, ст. 19 – 23.]

Сице глаголет Господь Вседержитель: пост четвертый, и пост пятый, и пост седмый, и пост десятый, будут дому Иудову в радость, и в веселие, и в праздники благи: и возвеселитеся, и истину и мир возлюбите. Сице глаголет Господь Вседержитель: еще людие мнози приидут, и живущии во градех многих. И снидутся живущии в пяти градех во един град, глаголюще: грядим помолитися лицу Господню, и взыскати лице Господа Вседержителя: иду и аз. И приидут людие мнози, и языцы мнози взыскати лица Господа Вседержителя во Иерусалиме, и умолити лице Господне. Сице глаголет Господь Вседержитель: во оны дни имется десять мужей от всех племен языческих, и имутся за ризу мужа иудеанина, глаголюще: пойдем с тобою, зане слышахом, яко Бог с вами есть.

Прокимен, глас 6: Да уповает Израиль на Господа от ныне и до века. Стих: Господи не вознесеся сердце мое, ниже вознесостеся очи мои.

Сподоби Господи в вечер сей:

На стиховне самогласен, глас 2:

Очистим себе братие от всякия скверны плоти и духа, свещи душ наших просветим нищелюбием, не снедающе друг друга оклеветанием: приспе бо время, егда Жених приидет всем воздати по делом их. Совнидем Христу с мудрыми девами, глас оный разбойника к Нему взывающе: помяни нас Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.

И глаголем стих: К Тебе возведох очи мои: И паки тойже самогласен.

Таже стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас:

И мученичен: Святым мучеником молящимся о нас, и Христа поющим, всякая лесть преста, и человеческий род верою спасается.

Слава, глас 8:

Монахов множества, наставники ныне чтим отцы преподобнии: вами бо стезею воистинну правою ходити познахом. Блажени есте Христу работавшии, и вражию низложившии силу, ангелов собеседницы, праведных сожителе, и святых: с нимиже молитеся Господеви, помиловатися душам нашим.

И ныне, Богородичен.

Подобен: О преславнаго чудесе!

Радуйся, чистоты сокровище. Радуйся, невещественнаго света чистое жилище. Радуйся, главизно спасения нашего. Радуйся, апостолов проповедание. Радуйся, мучеников похвало. Радуйся, пророков исполнение, Всенепорочная. Радуйся, подвижников и монахов украшение, и спасение верных.

Таже, Ныне отпущаеши:

И по Трисвятом глаголем тропарь, глас 4:

Боже отец наших, творяй присно с нами по Твоей кротости, не отстави милость Твою от нас: но молитвами их в мире управи живот наш.

Слава, И ныне, Богородичен, глас тойже: Еже от века утаеное:

Тыяжде и на Бог Господь, и на конец Утрени глаголем. Посем ектениа: Помилуй нас Боже: и 3 поклоны великия. Буди имя Господне: трижды. Благословлю Господа: Достойно есть: и отпуст. И бывает трапеза по обычаю, якоже и в среду сырную указано есть. На Повечерии же поем рядовый канон мертвен гласа: во усопохранительнице.

В субботу сырную на Утрени,

по шестопсалмии, и первом стихословии, седальны, глас 8:

Подобен: Повеленное тайно:

Отеческими молниями озарившеся, яко в рай красный ныне входяще, сладости потока насладимся, и сих доблести ужасно смотряюще, поревнуим добродетелем, Спасу взывающе: молитвами их Боже, Царствия Твоего причастники ны сотвори.

Слава, подобен:

Начальника монашествующих Павла, согласно со Антонием мудрым, и Евфимием воспоим вси, с прочими отцы: и сих умолим, яко да Христу непрестанно молятся о нас, божественную и всесветлую совершающих память их, в песнех славяще Спаса и Господа.

И ныне, Богородичен. Подобен:

Благодарим Тя Приснодево, и величаем Чистая, и покланяемся Ти, воспевающе Рождество Твое благодатная, зовуще непрестанно: спаси нас Дево Всемилостивая, яко Благая, и демонскаго исхити словопрения страшнаго в час испытания, да не посрамимся раби Твои.

По 2-м стихословии седален, глас 4.

Подобен: Свирелей пастырских:

Антониа купно и Евфимиа, вси со всеми прочими богоносными отцы восхвалим песньми, память их торжествующе: сии бо Господеви о всем мире молятся, да избавимся древния клятвы, свобождшеся мучения.

Слава: иный седален, глас 8.

Подобен: Повеленное:

Якоже в раи добродетелей цветущем, богоносных постников обходяще, вони исполняемся сладкоухания: страданьми бо наострившеся искушений, тело воздержанием раболепно покориша духу, ангельское на земли житие поживше. Темже славы сподобишася.

И ныне, Богородичен:

Безплотных Твоих Христе, и Предтечи, учеников, пророков и мучеников, святых всех и преподобных, молитвами Неискусомужныя и Благия Матере Твоея умоляемь, давай нам светом Твоим ходити, и сподоби нас улучити Царствие Твое, ради щедрот милости Твоея.

Таже чтем во святом Ефреме словеса о скончавшихся отцех, на даяния три. Псалом 50.

Канон святаго обители на 6, и святых на 8. Стихословим же и Господеви поем. глас 8.

Песнь 1.

Ирмос: Песнь возслем людие:

Вси в песнех духовных, в подвизех просиявшия, божественныя отцы наша воспоим согласно, яже изнесе Египет, Фиваида, и Ливиа, всякое место, и град, и страна.

Радуйся монахом первонаставниче, Антоние преславне, Аммуне богоносне, Нитрийская славо, Арсение ангеле, державо безмолвия, и Аммоне духоносне.

Красуйся воистинну сосуде Божий, Агафоне священнодушне: Ахилла и Аммон, цветы пустыннии: Ануве и Алоние, Аммонафа и Анфиме, добродетелей светлии бисери.

Светильницы разсуждения нам, пет буди Арис днесь, и Аполлос Великий, послушания же светы Афре и Акакие, с сими и Аввакир спросияет, якоже некая денница.

Гора жительства высокаго явися Авксентий, страдалец же чистоты Аврамий Великий, с нимиже Афродисий столп воздержания явися, со Афинодором.

Сияет яко звезда на небеси в постницех Аммоний, и божественный Анина: светится же с сими и великий Антиох, и Агапит зельный, аще кто иный с сими блистает.

Песньми восхвалим священными Великаго Афанасиа, в горе Афонстей светло постившагося, светильника великаго всея вселенныя, егоже молитвами вси спасаемся.

Житии богодухновенными воистинну рай явистеся Церкви премудрии, блаженнии отцы вси по имени, о нас молитву Господеви творите непрестанно.

Приидите мучениколюбцы вернии почтим мученики честными песньми и пении, верою Христу Богу нашему, поюще и вопиюще: воспоим Тебе единому Владыце.

Слава, Троичен: Вси единаго Естества пою, Лица самоипостасна: нерожденна Отца, Сына рождшагося, и Духа Святаго: безначальное Царство, власть, Божество едино.

Богородичен: Радуйся пресвятый храме, руно богоросное, запечатленный источниче безсмертныя струи, град Твой Владычице сохрани от различных сопостат невоеванный.

Ирмос: Песнь возслем людие чудному Богу нашему, свободившему Израиля от работы, песнь победную поюще и вопиюще: поим Тебе единому Владыце.

Вторыя же песни во Псалтири не глаголем, но припеваем: Преподобнии отцы молите Бога о нас.

Песнь 2.

Ирмос: Видите видите, яко Аз есмь Бог ваш, прежде век рожденный от Отца, и от Девы в последняя без мужа заченшийся, и разрушивый грех праотца Адама, яко Человеколюбец.

Благоухания ныне исполняемся яко в рай другий текуще, богонасажденных добродетелей постнических: яже в воздержаниих и слезах процветоша, различно плодоносяще жительство Богу преподобнейшии.

Великий Висарион, птичее житие поживый яко ангел, новый Иов паки, твердый Вениамин, но и Виталлий светильник, блудницы спасаяй Богу: Витимий же божественный, и славный Вавила с сими да воспоется.

Высотою жительства небо был еси, о Венедикте! Дом же премудрости, пастырь Васиан: но и Василий некий венец прият послушания: во гробе бо живый вселився, показует нам послушания светлость.

Песнь Геласию, сей приснопамятный царь страстей: хвала Герасиму, емуже поработа зверь: прииде бо к нему за совершение добродетели. Слава и Герману отцу, с Гаием мудрым угодником Христовым.

Давид Фессалонитская слава и похвала богоприятный Даниил да похвалится. В чудесех многий, делом же и словом, Даниил скитский: Дий же и Далмат, начальницы монахов, утверждение веры.

Звезд зари покорение, множае лучших, показа, яко два светильника сияюща нам, Дометиана же и Дометиа богомудрая: с симиже и безыменитии славно да воспоются.

Богатство неистощимое верных, раку предприими Господа ради страдальчествовавших: благочестно приидите вернии, мученически сия воспоим, плодоприемлюще исцеления душам и телесем верою.

Слава, Троичен: Пресовершеннейшая Единице, Пребожественная, Триипостасная, нерожденный Отче, и Сыне Единородный, Душе от Отца исходяй, Сыном же являемый, Существо едино, и Естество: господьство, Царство, спаси вся ны.

Богородичен: Едина ввела еси человечеству странное рождение, едина не подъяла еси от естества тления, безсеменное нетленно Рождество понесши: тем Тя яко Богородицу по долгу вернии Чистая прославляем.

Катавасиа: Видите, видите:

Песнь 3.

Ирмос: Несть свят яко Господь:

В другий рай входяще добродетелей божественных отец, сего вкусим присноподательнаго одушевленнаго наслаждения, верно восхваляюще я.

Да почтется Евфимий пресветлая звезда, денница Елладий, Ефрем богодухновенный, со Евлогием зельным, делы и чудесы облиставшии концы.

Пет буди песньми Зосима чудный, и Захариа всечестный, и Зинон, и Зоил, Исаиа Великий, и Илиа славный с сими да почтется.

Фермискаго Феодора всеславнаго пою, и Енната всепетаго: с сими же и Феодула, со Феоною воспеваю. Почитаю дивнаго и Великаго Феодосиа.

Хвалимь буди Феоктист всеизрядный пастырь и высокий Фалассий, Великий Феодор нареченный Сикеот, знаменьми и чудесы явлейся на земли высокий.

Звезды сияют другия, паки пресветлый Колов Иоанн, с треми светоносными в Лествице, с вящшими же иными, славно просияющий.

Почтим пеньми и песньми духовными, сошедшеся любопразднственнии, мученик всечестную и летнюю память: присно бо молятся Христу о роде нашем.

Слава, Троичен: Троице единосущная, и Пребожественная Единице, разделением соединение, и впротив Лицы Естество имущая, во едино нас совокупи хотение Твоих заповедей.

Богородичен: Скинию Тя богоделанную преднаписа Моисей, серафимами спокровенную, святых святая, прообразуя Твое Дево Рождество чистое, Христу плотию написатися.

Ирмос: Несть свят яко Господь, и несть праведен яко Бог наш, Егоже поет вся тварь: несть праведен паче Тебе Господи.

Седален, глас 4.

Подобен: Скоро предвари:

Лучи якоже солнце правды вас Христос посла, просвещающия землю, учителие святии: темже злобою помраченую душу мою, божественными вашими молитвами, осияйте Божественным светом богоразумия богоблаженнии.

Иный седален, глас 8.

Подобен: Премудрости:

Антониа кроткое и чистое, Евфимиа великое и чудное, Павла и Арсениа простое и безмолвное, Феоктиста славу, и прочих преподобных всех чины, вернии прославим и совосхвалим песньми, с нимиже Евпраксию деву, со всеми воспоим женами богомудрыми, и согласно возопиим: молите Христа Бога, согрешений оставление даровати празднующим любовию святую память вашу.

Слава, подобен:

Узы разрешше страстей, прилепистеся любви благих, и в славу премирную во Христе облекостеся, от своих трудов обретше упокоение, воздержания трудами получивше вышняго живота. Темже достойно радуетеся купно с горними силами, богоноснии отцы наши, прегрешений оставление испросите празднующим любовию святую память вашу.

И ныне, Богородичен. Подобен:

В тимении углебох грехов, и несть постояния во мне, люте потопи мя буря прегрешений моих: но яко рождшая Слово, единаго Человеколюбца, на мя раба Твоего призри, молюся, избави греха и страстей душетленных, и всякаго озлобления местника, Владычице, да пою радуяся: моли Христа Бога, прегрешений оставление даровати ми, Тя бо имею надежду раб Твой.

Песнь 4.

Ирмос: Из горы приосененныя Слове:

Светильник мироявленный божественный Иларион, гора разумная великий Иустин: с нимиже Иеракс да почтится и Ивистион, изряднославнии, со Иосифом.

И Иеремий облиста житием: явися же и крепость велия Исхирион. С нимиже светит Карион, Коприй, Кастор, Кассиан, вкупе предобрии.

Дивлюся Каллистовым благословесием, хвалю Лаврентиева добродеяния, благотворение же Логгиново восхваляю, почитаю Лотовы добродетели.

Леонтиа пою глубину богословия, Максима же воспеваю пучину учений, Маркиана же удобрение, и Марка благопокориваго и богопослушнаго.

Честь добродетелей Макарий Великий, градский же, благочестия имение. Проповедается с сими Марк зельный, с Далматоем же Ефиопс Моисей.

Мартиниановы и Малховы величаю о чистоте течения же и подвиги, добродеяния же Маркелла пастыреначальника, почитаю и Милла мертвецевоскресителя.

Мученицы Христовы, непрестанныя молитвы Содетелю принесите и Создателю, о мире мира, и о чтущих память вашу в песнех.

Слава, Троичен: Странно, яко едино, и три, Божество все, в триех Лицах нераздельно: Отец бо, Сын, и Дух Святый есть, покланяемая в Естестве едином.

Богородичен: Радуйся пространное Божие вместилище, радуйся, ковчеже новаго завета. Радуйся стамно, из неяже манна дадеся всем человеком пренебесная.

Катавасиа: Из горы приосененныя Слове, пророк, единыя Богородицы, хотяща воплотитися, боговидно усмотри, и со страхом славословяше силу Твою.

Песнь 5:

Ирмос: Страстей мя мглы:

Едемскаго рая, приидите видим цветы присноживотныя, богопрозябленая отцев тщания, ихже есть един делатель Господь.

Нила струями словесными напаяется всяка душа мысленная, Навкратиа, Никона житиями сияет, с Нафанаилом же и Нисферон красит сию.

Ксенофонт с сынома, добродетельми блистаяся, просвещает нас, великий же Порсисий, паче же Онуфрий: Пимена же кто достойнословит от земных?

Памво и деянием и словом да ублажится достойно, яко высокий: возбраняяй же демоны Пуплий всеславный, да славится равно светлый Пиннуфрий.

Достодолжно да почтится преславный воистинну Пафнутий: Пиор, Патермуфий, Павл препростый, Питирун великий и отцев изящный.

Светло да похвалится светило светил Пахомий: Паламон сострадалец, божественный Петроний, Пасарион с ними, божественными да воспоется песньми.

Слава, Троичен: Ипостасьми три, аще и Естеством едино Божество есть, в Няже крестихомся, и Имже веруем, Отец, Слово, и Дух соестественный.

Богородичен: Словом Слово паче слова рождшая Пречистая, Того молящи не престай молимся, от бед присно избавитися стаду Твоему.

Катавасиа: Страстей мя мглы, яко от глубокия нощи избавляяй, утреневати сподоби дух мой, молюся, во свете дне повелений Твоих Христе.

Песнь 6.

Ирмос: Содержима мя приими:

Дивнии всечестнии отцы наши, ихже божественная страдания, ихже борения, ихже исцеления: кто бо паче сих показа чудес крепост?

Равула дивный, и Руф вкупе, и Сисой купно равноангельный да восхвалится, с нимиже божественный Ерид, и Силуан.

Небо четверосветильное явися на земли, дважды двое сие Симеонское единоимение, иже на столпех трие суть, и един юродивый.

Посреде звезд яко солнце, имже бе начальник освященный Савва облиста, с нимже озаряет и Серапион деяньми с Силваном.

Сармат и Тимофей, Тифой купно со Иперехием, и Фармуфий, Фока, Харитон, Херимон, Псой да поется, и Ор премудрый.

Святое и славное отец множество, помянутое и безыменитое, избави от бед, любовию памяти совершающих ваша.

Слава, Троичен: Тя Троице пребезначальная, и Божественная Единице, света и светы пою, живота и животы: Ума, Слова, Духа же Святаго, и Святая, единаго Бога.

Богородичен: Из корене прозябе твоего цвет жизни, Иессее прадеде взыграй, спасаяй мир, от Чистыя Отроковицы Христос Бог.

Ирмос: Содержима мя приими Человеколюбче, грехи многими, и припадающа щедротам Твоим, яко пророка Господи, и спаси мя.

Кондак, глас 8.

Подобен: Яко начатки:

Яко благочестия проповедники, и нечестия обуздатели богоносных собор уяснил еси, подсолнечную осиявающия: в мире совершенном тех молитвами, Тебе славящия и величающия сохрани, поющия Ти Господи: аллилуиа.

Икос: На красная жития воззрех помышленьми зря бываемая, и измерив тех болезни, жизнь человеков окаях: вас же единех ублажих добрую часть избравших, еже желати Христа, и бывати с Ним, и пети присно с пророком Давидом: аллилуиа.

Синаксарь.

Стихи: Душам праведным, ихже присно память пребывает,

Жертвы покаяния приношу словеса.

В сий день память совершаем всех в пощении просиявших святых, мужей же и жен: помалу бо предводительными нас праздники, богоноснии отцы наставивше, и готовы предустроивше в поприще, и пищи и сытости отведше, и будущаго суда страхом нас наказавше: сыроястною же седмицею яко должно предочистивше, приятно и два пощения положиша посреде, да по малу нас к нему возбудят. Се и преподобно вся пожившия, и инако, болезньми многими и труды, мужы же вкупе и жены, посреде предпоставиша: яко да памятию тех и борении, сильнейша нас сотворят к поприщу, имущих онех житие, образ некий и путь. И еже от онех пособие и помощь приемлюще, к духовным подвигом влечемся, помышляюще, яко и тии тогожде нам естества общишася. Якоже бо воеводы воинством ополченным, и уже по чином стоящим, словесы и образы и древних мужей поминании, изрядно воевавших и храбровавших своя вои обощряют, и отсюду они укрепляеми, победы надеждею вседушно ополчаются. Тако и ныне богоноснии отцы мудре содевают: мужеский бо пол и женский, преподобне пожившими, к духовным подвигом укрепльше, сице к постному предводят поприщу, яко да к первообразному, незлобивому онех мы взирающе житию, многовидныя и различныя делаем добродетели, якоже комуждо сила есть. Предводительне убо любовь, и еже со умом бываемое ошаяние безчестных дел и деяний. И пост сей, не снедение убо точию, но и языка, и ярости, и очию, и просто рещи, всякаго зла праздность и отчуждение. Тоя ради вины святии отцы настоящую святых всех память зде учиниша, яже постом, и иными благими делы Богу угождшия приведше, поущающе нас образом сих к добродетелей поприщу, и доблественне на страсти и на демоны вооружитися, и некий образ подлагающе: яко аще и мы равное им тщание предложим, ничтоже претыкание будет содеяти, елика и они содеяша, и техже сподобитися честей: тогожде бо нам и сии общишася естества. О сыроястней же глаголют нецыи: царю Ираклию сию вчинити, мясоястну сущу прежде: на Хоздроа бо и персы шесть лет воевав, обещася Богу, аще на онех укрепится, сию предложити, и посреде поста и пищи уставити, еже и сотвори. Аз же мню, негли и сему ключившуся, святыми отцы умышлену быти и сию предочищения ради некоего, яко да от мяс и многоядения, абие в крайнее неснедение ведоми не тужим, и инако, телесным обычаем вредимся: но тихо и помалу мастящих, и сладящих отстояще, якоже кони некрепкоузднии отятою снедию, и брозду поста восприимем. Яко бо о души притчами сотвориша, такожде и о телеси ухитриша, яже к посту претыкания помалу отсекающе. Преподобных Твоих всех молитвами, Христе Боже наш, помилуй нас, аминь.

Песнь 7.

Ирмос: Отроки оросивый:

Приидите принесем песни по долгу, женам преподобно пожившим и равноангельно, ихже молитвами воззовем: Боже, спаси вся ны.

Христоносица Вриена, с божественною Феврониею да почтится, и Фомаидою и Иериею, и Платонида же да поется, с нимиже и Меланиа верно.

Ангеломудренным хвала Евпраксиам, со двема Феодорами и Анастасиами всебогатыми, пение и слава непрестанная, чудно послужившим Богу.

Египтяныня Мариа свет в мире, и Марин нарекшаяся, звезда явися вселенней, Евфросина солнце добродетельми облиставающая.

Огнеявленная Феодула в житии, и озаряет в пощении Феодотиа и Иулитта, и спросияет деяньми Исидора пребогатая.

Небомудренная Марина ныне да почтится, с великою Матроною, Синклитика же и Сарра, со Иустиною, песньми яко мудрии да восхвалятся.

Пелагиа, ангел Господень, Таисиа, светильник покаяния, да воспоется, и аще кая другая просия от жен в пощении.

Слава, Троичен: С Сыном Отцу покланяемся, и Духу Святому, единомудренно славословяще, верно вопием: слава Тебе Троице Единице, Боже наш.

Богородичен: Богородице Дево, рождшая мира Спаса и Владыку благословенная, Того моли всегда ущедрити души наша.

Катавасиа: Отроки оросивый в пещи, и Деву сохранивый, рождшую Тя по рождестве, благословен еси Боже отец наших.

Песнь 8.

Ирмос: На горе святей:

Пастыри и мудрыя учители, святители Христовы Церкве, с преподобными вси воспоим, Господа поюще, и превозносяще во вся веки.

По долгу Василий Великий, и с ним многострадальный воистинну да поется Афанасий песньми, с Григорием в богословии начальствующим всеми.

Иоанна златоглаголивая уста, с Кириллами богомудрыми столпами прославим: тако же и Исихиа другаго богослова, с боговещанным и божественным Мелетием.

Григорию слава Нисскому, со двема чудотворцема отцема: и премудрый божественный Епифаний, со Амфилохием светлым светильником, да поется во веки.

Митрофана священников славу, с Нектарием, Аттиком, Геннадием, с нимиже и Анатолиа поим, животныя светильники, купно со Евсевием и Проклом премудрыми.

Николаа священнопроповедника, Софрониа воистинну медоязычнаго со Евлавием пою, и Диадоха, купно со Евстафием и Увеналием отцеверховными.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Яко Единицу Существом Тя пою, яко Троицу Лицы Тя почитаю, Отче, Сыне и Душе Пресвятый: безначальную державу Твоего Царствия славлю во веки.

Богородичен: Ты гора Божия явилася еси Богородице, в Нюже Христос вселився, божественны храмы содела поющия: Господа пойте, и превозносите во вся веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:

Катавасиа: На горе святей прославльшася, и в купине огнем Приснодевы Моисеови тайну явльшаго, Господа пойте, и превозносите во вся веки.

И стихословится, Честнейшую.

Песнь 9.

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику:

Кто дерзновение изречет Амвросиево? Иерофееву же како премудрость изглаголет, и Александров богомудрых отец о вере твердость?

Федим божественный, Спиридон богоносный, со Антипатром, Памвом, Палладием и Ноном, Иеронимом и Германом всечестным, яко богосветильницы да воспоются.

Многий в божественных Дионисий да почтится, яко небесных таинник, многострадальный Клим, Флавиан же, и Павл великий, исповедания первопроповедницы.

Михаил Синадский да поется с Тарасием, Никифор паки с Феодором зело, и Феофан священноименный воистинну, защитницы икон Христовых.

Петр и Игнатий воистинну богоносцы, яко Христовы апостоли, и священнострадальцы суще, да воспоются купно с Поликарпом, и Киприаном христомученикома.

Преподобнии отцы, и священноначальницы Господни, со священномученики и женами святыми, именованнии и не именованнии вси, молите спастися душам нашим.

Слава, Троичен: Едине в Троице Боже, слава Тебе непрестанно: аще бо и Бог Кийждо, но един Естеством еси, Отец, Сын и Дух, трисветлыми свойствы.

Богородичен: Купину горящую огнем и неопалимую, предзряше древле Моисей на Синайстей горе, Богоприятное Твое чрево, Дево, подъемлющее нетленный огнь.

Катавасиа: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине, Рождество Приснодевы, в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Ексапостиларий.

Подобен: Жены услышите:

Мира отвергшиися, и крест вземшии, множество преподобных отец, с лики мученик, иерарх собрание, и жен сочинение, нас возвеселите, еже воспети достойно вашу всесветлую память.

Слава, И ныне:

Подобен: Со ученики взыдем:

В постничестве просиявшия богоносныя отцы, и священноначальники, купно же от жен преподобныя, и священномученников лики, в песнех светло восхвалим: яко да освятимся, и моленьми сих, и молитвами Богородицы, удобно совершим течение поста.

На хвалитех поставим стихи 4, и поем стихиры, глас 8.

Подобен: Во Едеме рай:

Отцев вси множество преподобно постничествовавшее, в песнех возвеличим вернии, иерархов же Христовых восхвалим песньми, богомудренно единодушно братие: в воздержании бо пожиша и в посте чистом, и Христово нам Евангелие изъясниша. С нимиже воспоим жены богоносныя и светлыя, жительству их боголепно ревнующе в души: да обрящем тамо согрешений прощение.

В постничестве просиявшия светло, преподобно же пожившия, похвалим преславно братие, яко жительствовавшия добре и к жизни вечной благочестно преселившияся в радости: ко упокоению же негиблемому, и блаженному, тамо добродетелию и честностию право потекшия, се достойно почтим, яко да получим милость от Бога их молением, и вечныя славы и радости: и избавимся тамо неумолимых мучений.

Иерархов всех лик, праведных собрание, постников же и преподобных жен, поживших благочестно, умолени благодатию, молите единаго Благаго, и всещедраго Господа, ущедрити и нас: да и тамошняго осуждения избавимся выну молитвами вашими мудрии, и будущаго восприятия насладимся, непрестанно во веки веков веселящеся и мы, похвальную песнь непрестанно Жизнодавцу взывающе.

Боголепное торжество вернии, восплещим днесь в памяти святых обильно, иерархов, и постников, и священномучеников, и преподобных жен, и благочестивых: тленная бо и привременная истинно презреша и аки паучину, и аки уметы сия вмениша, да приобрящут Христа, и Царствие Его, и Божественная оная, яже око не виде, ниже ухо когда слыша. Ихже молитвами Боже, избави тления души наша.

Слава, самогласен, глас 6:

Преподобнии отцы, во всю землю изыде вещание исправлений ваших. Темже на небесех обретосте мзду трудов ваших: демонов разрушивше полчища, ангелов постигосте чины: ихже житию непорочно поревновавше, дерзновение имуще ко Господу, мир испросите душам нашим.

И ныне, Богородичен: Богородице, Ты еси лоза истинная:

Славословие великое. И отпуст.

На Литургии

изобразительная. И от канона песнь 3, и 6.

Прокимен Апостола, глас 4: Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются на ложах своих.
Стих: Возношения Божия в гортани их:

Апостол дне, к Римляном, зачало 115.

Братие, мир возлюбим и яже к созиданию друг ко другу. Не брашна ради разоряй дело Божие. Вся бо чиста, но зло человеку претыканием ядущему. Добро не ясти мяс, ниже пити вина, ни о немже брат твой претыкается или соблазняется или изнемогает. Ты веру имаши? о себе сам имей пред Богом. Блажен не осуждаяй себе, о немже искушается. А сомняяйся, аще яст, осуждается, зане не от веры: всяко же, еже не от веры, грех есть. Могущему же вас утвердити по благовествованию моему и проповеданию Иисус Христову, по откровению тайны, леты вечными умолчанныя, Явльшияся же ныне, писании пророческими, по повелению вечнаго Бога, в послушание веры во всех языцех познавшияся, Единому Премудрому Богу, Иисусом Христом, Емуже слава во веки. Аминь.

Другий преподобных, к Галатом, зачало 213.

Братие, плод духовный есть любы, радость, мир, долготерпение, благость, милосердие, вера, кротость, воздержание: на таковых несть закона. А иже Христовы суть, плоть распяша со страстьми и похотьми. Аще живем духом, духом и да ходим. Не бываим тщеславни, друг друга раздражающе, друг другу завидяще. Братие, аще и впадет человек в некое прегрешение, вы духовнии исправляйте таковаго духом кротости: блюдый себе, да не и ты искушен будеши. Друг друга тяготы носите, и тако исполните закон Христов.

Аллилуиа, глас 2.
Стих: Насаждени в дому Господни:
Стих: Веселитеся о Господе, и радуйтеся праведнии:

Евангелие от Матфеа, зачало 16.

Рече Господь Своим учеником: внемлите милостыни вашея не творити пред человеки, да видими будете ими: аще ли же ни, мзды не имате от Отца вашего, иже есть на Небесех. Егда убо твориши милостыню, не воструби пред собою, якоже лицемери творят в сонмищих и в стогнах, яко да прославятся от человек. Аминь глаголю вам, восприемлют мзду свою. Тебе же творящу милостыню, да не увесть шуйца твоя, что творит десница твоя, яко да будет милостыня твоя в тайне: и Отец твой, видяй в тайне, Той воздаст тебе яве. И егда молишися, не буди якоже лицемери, яко любят в сонмищих и в стогнах путий стояще молитися, яко да явятся человеком. Аминь глаголю вам, яко восприемлют мзду свою. Ты же, егда молишися, вниди в клеть твою, и затворив двери твоя, помолися Отцу твоему, Иже в тайне: и Отец твой, видяй в тайне, воздаст тебе яве. Молящеся же не лишше глаголите, якоже язычницы: мнят бо, яко во многоглаголании своем услышани будут: Не подобитеся убо им: весть бо Отец ваш, ихже требуете, прежде прошения вашего. Сице убо молитеся вы: Отче наш, Иже еси на небесех, да святится имя Твое: Да приидет Царствие Твое: да будет воля Твоя, яко на небеси, и на земли: Хлеб наш насущный даждь нам днесь: И остави нам долги наша, яко и мы оставляем должником нашим: И не введи нас в напасть, но избави нас от лукаваго: яко Твое есть Царствие и сила и слава во веки. Аминь.

И преподобных, зачало 43.

Рече Господь Своим учеником: вся Мне предана суть Отцем Моим: и никтоже знает Сына, токмо Отец: ни Отца кто знает, токмо Сын, и емуже аще волит Сын открыти. Приидите ко Мне вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы: Возмите иго Мое на себе и научитеся от Мене, яко кроток есмь и смирен сердцем: и обрящете покой душам вашим: Иго бо Мое благо, и бремя Мое легко есть.

Киноник: Радуйтеся: Аллилуиа, трижды.