К оглавлению - Триодь постная.
Троичны гласа. По 1-м стихословии глаголем седальны Крестны Осмогласника.
По 2-м же стихословии глаголем настоящий седален господина Иосифа. Глас 5.
Подобен: Собезначальное:
Снеди древом, древле умершии человецы, Крестом Твоим Щедре, ожихом, егоже силою Блаже, нас укрепи, воздержания время во умилении прейти, творящия волю Твою, и день видети светоноснаго Воскресения.
Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен:
На Кресте Тя видящи Христе Мати Твоя, волею посреде разбойников висяща, и биющи матерски утробу, глаголаше: безгрешный Сыне, како неправедно на Кресте яко злодей водружен еси, человеческий хотя оживити род, яко благоутробен.
По 3-м стихословии седален господина Феодора. Глас 1.
Подобен: Камени запечатану:
Плоть очистивших от воздержания, и в молитвах просветивших души наша Господи, честный Крест Твой и святый сподоби нас видети, и со страхом поклонитися в песнех поющих, и глаголющих: слава живоносному Кресту, слава божественному копию Твоему, имже ожихом, едине Человеколюбче.
Слава, тойже.
И ныне, Крестобогородичен:
Агнца на Древе Агница видящи, с разбойники долготерпеливе распинаема Тя Слове, и копием в ребра прободаема, рыдаше вопиющи матерски: что странное и ужасное Иисусе Мой таинство? како покрывается гробом неописанный Бог? Несказанно есть содеваемое: не остави Мя едину Тя рождшую, Иисусе Мой сладчайший.
Канон Минеи, и настоящия трипеснцы, господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 5.
Песнь 5.
Ирмос: Одеяйся светом яко ризою.
Исцели мя Господи, и исцелюся язвою Твоею, души моея очистив язвы, плотию страсти Христе приемый.
Тебе якоже виде плотию висима Христе на Древе, свет во тьму прелагаше солнце, и земля подвижеся, и камение распадошася.
Тернием обрастшую и оляденевшую мою душу, всяких страстей виды, Господи очисти, венчавыйся тернием, за крайнюю благость.
Богородичен: Ново породила еси яко Младенца Всечистая Содетеля моего: Егоже моли, обетшавшаго мя во мнозе злобе обновити Владычице.
Иный господина Феодора. Глас 1.
Ирмос: От нощи утренююще:
На месте Лобнем иудеи Тебе распяша Христе, покиваша главами своими, смеющеся и ругающеся: Ты же терпел еси во еже спасти нас.
На титле Креста Твоего, написав Пилат трегубо, единаго от Троицы Тя, волею пострадавша являше, за всех спасение Христе.
Троичен: Пресветлыя Троицы, трисолнечное воспоим вернии, Свет Отца чтуще, Свет Сына славяще, Свет и Духа возвещающе.
Богородичен: Ангел вышшую, из Тебе рождейся показа Тя Чистая: Егоже бо они трепещут яко Бога зрети, Ты на руку носиши яко Сына Твоего Чистая.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Кресте всечестный, спасительный, миру хранителю, соблюди мя постящася, и достойна покажи твоего честнаго поклонения.
Ирмос: От нощи утренююще, воспеваем Тя Христе Боже, обнищавшаго нас ради, и Крест и смерть плотию претерпевшаго.
Песнь 8.
Ирмос: Тебе Вседетелю:
Простерл еси на Кресте Христе Твои длани, руки праотца невоздержанное потребляя: Древом же древа исцелил еси клятву. Темже Тя поем во вся веки.
Тебе волителю спасения Слове припадаю, хотения лукавая устави вскоре от моего сердца, Крест и страдание волею претерпевый.
Блудную жизнь и оскверненое житие возжелав, омрачихся аз блудный: осияй ми лучу обращения Слове, солнца сияние в страдании омрачивый.
Богородичен: Устави мою многоболезненную всю сердечную злобу, Мати Христа Бога, сокруши стрелы и луки бесов, борющих смиренную душу мою.
Иный.
Ирмос: Песнословцы в пещи:
Что Тебе пострадавшему принесем, всех Владыце мы окаяннии: нас бо ради Крест претерпел еси Христе. Поем безмерныя милости Твоея благодать.
На древе воздвигоша Христе иудее, завистию убившии Тя, не умалиша державы славы Твоея беззаконнии: еси бо всех Владыка волею пострадавый.
Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.
Троичен: Пресущественнаго Божества три Лица почитаю: Отца безначальна, Сына, и Духа Святаго, Естеством несекомое Существо славлю во веки.
Богородичен: Небес вышшую, и херувим превышшую, святопервую и нескверную Отроковицу всех Бога поем, и превозносим во вся веки.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Преблаженне Кресте Христов, небописанная победо, от земли нам прозябл еси, твоего поклонения достойны покажи ны вся, постом очистившияся.
Хвалим, благословим, покланяемся Господеви:
Ирмос: Песнословцы в пещи спасшаго дети, и громопламенную преложшаго на росу, Христа Бога пойте, и превозносите во вся веки.
Песнь 9.
Ирмос: Исаие ликуй:
Окамененное ожесточение души моея благоутробне Спасе омый, и источник даждь ми Блаже, Божественнаго умиления, из ребр источивый мне жизнь, беззакония моего потоки потребляющую.
Самаго себе вверг во глубины грехов, высоты оставив добродетелей: но привлецы и спаси мя возшедый на Крест, и человечество привлекий к Себе Господи.
Сладость сый Господи и наслаждение, яко Содетель, желчи вкусил еси Христе, от сладости сущее отпадение, еже из Адама Ты исправляя: темже Тя поем спасшиися Твоими страстьми.
Богородичен: Всечистая Владычице, упование мое и прибежище, язвы души моея исцели, ум мой умири. Да и аз радуяся, воспою величия Твоя Богородице Приснодево.
Иный.
Ирмос: Тя Юже виде:
Тебе, Егоже беззаконнии Христе, одеяша ругательно в порфиру и венец, яко Царю ругающеся, тростию главу Твою ударяюще, распинающе завистию, и желчию напаяюще, песньми вси вернии величаем.
Тя, Егоже солнце видящее страждуща на Кресте, свет сокры, всей вкупе твари, Владычним досаждением преклоняющейся и распадающимся камением, песньми Христе Спасе величаем.
Троичен: Свет и Жизнь и Вседетель, трисолнечное Единство, Бог же и Господь, единем светом сияя, сооблистая треми начертаньми во едином Божестве, Сего вси вернии величаем.
Богородичен: Тебе Юже Давид певец проповеда Сион, в нюже вселися небесы невместимый, и созда от утробы Твоея, миру очищение, песньми Мати Чистая величаем.
Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.
Твой спасительный Крест, просветителя верных, сподоби Господи воздержанием текущия предварити, видети, и поклонитися, во освящение наше, да Тя им величаем.
Ирмос: Тя Юже виде Моисей неопалимую купину, и лествицу одушевленную, юже Иаков виде, и дверь небесную, еюже пройде Христос Бог наш, песньми Мати Чистая величаем.
Светилен гласа.
На стиховне самогласен дне, дважды. Глас 6.
Отеческаго дара расточих богатство, в блуде иждих житие, лукавными помыслы, греха моего соотведся, и сладостию страсти наслаждаемь, несмысленным скотом уподобихся, спасительных заповедей преступлением: но благоволивый на Кресте повеситися мене ради Христе Боже, не отрини мене Твоего сыноположения, но обращающася приими, яко блуднаго сына, и спаси мя.
Мученичен: Господи, в память святых Твоих, вся тварь празднует, небеса радуются со ангелы, и земля веселится с человеки. Тех молитвами помилуй нас.
Слава, И ныне, Крестобогородичен, глас тойже.
Подобен: Тридневен:
Всечистая, яко виде Тебе на Кресте повешена, плачущи вопияше матерски: Сыне Мой, и Боже Мой, сладчайшее Мое чадо, како терпиши страсть поносную.
Тропарь пророчества, глас 8:
Словом вся Твоею совершил еси силою Боже, и от небытия в бытие привел еси нас, не предаждь нас беззаконием нашим, безгрешне Господи, молимся.
Прокимен, псалом 57, глас 6: Возвеселится праведник, егда увидит
отмщение.
Стих: Аще воистинну убо правду глаголете.
Пророчества Исаиина чтение. [Глава 13, ст. 2 - 13.]
Прокимен, псалом 58, глас 7: Боже Заступник мой еси Ты и милость
Твоя предварит мя.
Стих: Изми мя от враг моих Боже:
На Господи воззвах поставим стихов 10, и поем самогласен дне, дважды, глас 7:
Яко блудный отступих от благодати Твоея Господи, и богатство расточих благости, к Тебе прибегох благоутробне, взывая Тебе Боже: согреших, помилуй мя.
Таже мученичны 4 Октоиха, прилучившагося гласа: и в Минеи 4: Слава, покоин гласа. И ныне, Богородичен 1-й гласа. Вход. Свете тихий:
Прокимен, псалом 59, глас 4: Даждь нам помощь от скорби, и суетно
спасение человеческо.
Стих: Боже отринул ны еси, и низложил еси нас.
Бытия чтение. [Глава 8, ст. 4 - 21.]
Прокимен псалом 60, глас 6: Услыши Боже моление мое, вонми молитве
моей.
Стих: От конец земли к Тебе воззвах.
Притчей чтение. [Глава 10, ст. 31 - 32. Глава 11, ст. 1 - 12.]
И прочее последование Преждесвященных.