К оглавлению - Триодь постная.
по обычном последовании каноны: воскресный с Богородичным, на 6: и настоящий Триоди, на 4: и святаго на 4. Канон трипеснца, глас 5.
Песнь 1.
Ирмос: Спасителю Богу:
Уподобихся Христе в руце разбойников впадшему, и биеньми еле живу от сих оставленному Спасе: и аз сице уязвлен есмь грехи моими.
Не презри мене недугующа люто, вопияше Спасе рыдая, на разбойники богатство изнуривый Твое. И аз сице молюся: ущедри и спаси мя.
Уврачевавый мя убиен имуща ум грехи в язвах, от разбойников неправедных и лукавых помышлений, Христе Спасе, спаси мя яко многомилостивый.
Богородичен: Пречистая Мати Христова, воплощшагося из Тебе, и от недр Родителя не отлучшася Бога, непрестанно моли, от всякаго обстояния спасти, яже созда.
Иный канон преподобнаго, глас 8.
Ирмос: Воду прошед яко сушу:
Во свет невещественный и умный, от печали вещественных востек Иоанне преподобне, молитвами твоими ко Господу просвети мя.
Яко воздержания сладость ссав, отринул еси горесть сластей: темже паче меда и сота услаждаеши отче, чувства наша.
Возшед на высоту добродетелей, доле плежущия поплевав сласти, сладость явился еси спасения, преподобне отче, стаду твоему.
Богородичен: Премудрость и Слово Отчее несказанно рождшая, души моея лютую уврачуй язву, и сердца болезнь укроти.
Катавасиа: Отверзу уста моя:
Песнь 3.
Ирмос: Утверди ны Боже:
Путем жития Христе, люте путешествуя, уязвлен есмь от разбойник в страстех: но возстави мя молюся.
Разбиша ум мой разбойницы, и оставиша мя в язвах еле жива прегрешений моих: но исцели мя Господи.
Обнажиша мя Спасе Христе, заповедей Твоих страсти, и сластьми уязвихся: но излей на мя милость.
Богородичен: Моли непрестанно Чистая, Прошедшаго из чресл Твоих, избавитися лести диаволи, поющим Тя Матерь Божию.
Иный.
Ирмос: Ты еси утверждение:
Попалил еси углем обучения преславно страстей терние, и согреваеши монашествующих состояния.
Миро освящения от постнических преподобне аромат, весь сложился еси в воню благоухания Божия.
В законех обучения поучаяся, страсти потопил еси, якоже иныя ныне фараониты, течением слез твоих.
Богородичен: Устави мое непостоянное помышлений, Чистая, смущение, Мати Божия, к Сыну Твоему направляющи движение.
Седален, глас 5.
Подобен: Странное:
Пречистый Крест Твой, Спасе наш, яко оружие спасения содержаще, тем Тебе вопием: спаси ны пострадавый волею о нас, всех Боже, яко многомилостивый.
Слава, преподобнаго, глас 4.
Подобен: Вознесыйся:
Добродетельми к небеси возсиявый, водружен яве, возшел еси к Боговидения неизмеримой глубине благочестно: вся убо победив демонския козни, покрываеши же человеки от вреда сих, Иоанне, лествице добродетелей: и ныне молишися спастися рабом твоим.
И ныне, Богородичен. Подобен:
На престоле херувимском седяй, и в недрех Отчих водворяяйся, яко на престоле седит святем Своем Владычице, в недрех Твоих плотски: Бог бо воцаривыйся тако над всеми языки, и разумно ныне поем Ему: Егоже и Ты Чистая моли, спастися рабом Твоим.
Песнь 4.
Ирмос: Услышах Господи слух Твой:
Разбойницы окрадоша мое деяние Божественное, и оставиша мя язвами мучима.
Извлекоша мя Спасе заповедей Твоих, непостоянная помышления моя, отонудуже уязвлен есмь прегрешеньми.
Левит ранами уязвленна, яко виде мя, мимо иде, Спасе мой: но Ты мя спаси.
Богородичен: Господственно прославляем Тя Богородице Безневестная, и к Твоему пристанищу вернии прибегаем.
Иный.
Ирмос: Услышах Господи:
Яко цветник благовоннейший, и добродетелей рай одушевленный, воздержание процвел еси, имже вся напитал еси чтущия тя.
Законоположителя обучения, и монахов правило кротчайшее, яко Моисеа тя и Давида воистинну, стяжавше отче, ублажаем.
Насажден на водах воздержания, явился еси блаженне, розга отче благоцветущая, благочестия грозды произносящая.
Богородичен: Под летом бываема, от Отца безлетно возсиявша, Богомати нам родила еси: Егоже моли спасти поющия Тя.
Песнь 5.
Ирмос: Утреннююще вопием Ти:
Иисусе, посети раны души моея, якоже древле в руце впадшаго разбойничи, и уврачуй болезнь мою Христе, молюся.
Болезненно язвами изнемогох, Христе мой, прегрешений, и оттуду наг лежу добродетелей Божественных: молю, спаси мя.
Иерей якоже виде мя, и левит не возможе яве, мимоидоша бо мя: но Сам яко благоутробен, ныне спасение подал, и спасл еси.
Богородичен: Не презри Владыко окаяннаго мене, молюся, уязвленнаго умом болезненно от разбойник: но ущедри молитвами Спасе, Рождшия тя.
Иный.
Ирмос: Вскую мя отринул еси:
Погасив вся страсти, росою подвигов твоих отче блаженне, обильно возжег огнем любве и веры, воздержания светильник, и просвещение безстрастия, и дне сын был еси.
Веры грозд, Божественным земледелием твоим отче воспитал еси, и в точила вложил еси, и возделал еси труды обучения, и чашу исполнь духовную воздержания: веселиши сердца стада твоего.
Претерпев добре прилоги и язвы противных врагов, явился еси столп терпения, утверждая стадо твое палицею Божественною, на пажити воздержания, и на воде воспитовая блаженне.
Богородичен: Речем Твоих устен Всечистая последующе, Тя ублажаем: с Тобою бо воистинну величия сотворивый Господь возвеличи Тя, и истинную Божию Матерь, рождейся из чрева Твоего показа.
Песнь 6.
Ирмос: Обыде мя бездна:
Страстьми иждих житие Божественное Владыко, и всяко прегрешеньми люте уязвен, прибегох к Тебе: ущедри мя, молюся.
Расхитиша богатство мое, и якоже мертва мя оставиша разбойницы, страстьми ум мой уязвивше: но ущедрив спаси мя Господи.
Яко виде левит мою ран болезнь, язв не терпя, мимоиде мя: Сам же Человеколюбче, излиял ми еси богатую Твою милость.
Богородичен: Купину Тя неопалимую, и гору, и лествицу одушевленную, и дверь небесную, достойно славим, Марие преславная, православных похвало.
Иный.
Ирмос: Очисти мя Спасе:
Приял еси в души Божественное богатство Духа, непорочную молитву, чистоту, честность, бдение всегдашнее, воздержания труды, имиже дом познался еси Божий.
Вещества еже доле, премудре, претекл еси худость, невещественною же молитвою ум восперив, и вышняго упокоения явился еси наследник, совершенства ради жития.
Потами постническими углие стрел вражиих угасил еси воистинну, и огнь веры возсияв, попалил еси неверия, ересей шатания.
Богородичен: Возсия от Сиона вышняго благолепие, предложением плоти по соединению неизреченному, из Тебе Неискусобрачная обложенное, и мир просвети.
Кондак, глас 4.
Подобен: Явился еси днесь:
На высоте Господь воздержания истинна тя положи, якоже звезду нелестную, световодящую концы, наставниче Иоанне отче наш.
Икос: Дом Божий яко воистинну, самаго себе соделал еси отче, Божественными твоими добродетельми: яве украсив яко злато светлое, веру, надежду, и любовь истинную: Божественныя законы излагая, воздержанием обучився яко безплотный: разум, мужество, целомудрие стяжав, смирение, имже вознеслся еси. Темже и просветился еси молитвами непрестанными, и небесная приял еси селения, наставниче Иоанне отче наш.
Таже чтется синаксарий дневный.
Посем житие преподобнаго отца нашего Иоанна Лествичника, в мире скончавшагося. Стихи:
Иже плотию и живый, мертв сый Иоанн,
Вечно живет, и мертв явлься бездыханный:
Списание оставль лествицу восхождения,
Показует своего путь восхождения.
Иоанн умре в тридесятый день.
Иже шестинадесяти лет сый, и остроумный сый, принесе себе Богу жертву священнейшую, на Синайскую гору возшед. Таже по девятинадесятих летех востав приходит в безмолвия поприще от пяти знамении Кириака: во обитель Палестры достиг, на место глаголемое Фола, четыредесять лет пожив, присно разжигаемь любовию, и огнем Божественныя любве. Ядяше убо вся, яже непорочно пристояху заповеди, но умеренно зело, и в сем гордости рог сломляя всепремудро. Но источник слез его кий ум изрекл бы? Сна же причащашеся, елико ума существу бдением не вредитися. Течение же его молитва бяше присная, и к Богу любовь безмерная. Сими всеми богоугодно пожив исправленьми, и лествицу списавый, словеса учения изложив, и исполнен благости достойно упокоися в Господе, многа и иная списания оставив. Егоже молитвами Боже помилуй, и спаси нас.
Песнь 7.
Ирмос: Превозносимый отцев:
Разбойницы обпадоша на мя окаяннаго, и язвами оставиша мертва, якоже бездыханна мя, темже молюся Ти: Боже, посети мя.
Ум мой плениша помышления непостоянная, и уязвивше страстьми, мертва мя оставиша, множеством прегрешений, но Спасе, исцели мя.
Яко виде левит мя ранами боляща, не терпя язв неисцельнаго ради, мимоиде мя, Спасе мой: но Сам уврачуй мя.
Богородичен: Ты от Девы воплотивыйся, спасл мя еси, язвам моим возливая богатую милость, Христе щедрот Твоих: сего ради Тя славлю.
Иный.
Ирмос: От Иудеи дошедше:
На злаце вышняго царствия, стадо отче воспитал еси и жезлом догмат звери отгнав ересей, воспел еси: отец наших Боже благословен еси.
В горний вшел еси и невестнический чертог Царства Христова, одеждею облечен достойною звавшаго, в немже и возлегл еси, вопия: отец наших Боже благословен еси.
Невлажная грехми, река явился еси воздержания отче, помыслы потопляя, и скверну очищая, вопиющих верою: отец наших Боже благословен еси.
Богородичен: Из чрева Твоего пройде воплотивыйся Дево, всех Господь: темже Тя Богородицу мудрствующе православно, Сыну Твоему зовем: отец наших Боже благословен еси.
Песнь 8.
Ирмос: Тебе Вседетелю:
От разбойник помыслов моих Спасе, растлих житие мое согрешений язвами. Темже Божественнаго обнажихся образа, Тебе человеколюбиваго Бога: но ущедри мя.
Пришел еси на землю от вышних Спасе, ущедрив биеньми ураненнаго мя всего прегрешений язвами Щедре, и излиял еси на мя Христе, милость Твою.
Тело и душу Ты Владыко Спасе, избаву дал еси за мя, и спасл мя еси, мечем грехов уязвленаго, в неисцельных язвах, яко милостивый.
Богородичен: Тя паче ума Богомужным словом рождшую Господа и девствующую, вся дела Дево благословим и превозносим во вся веки.
Иный.
Ирмос: Царя Небеснаго:
Столп тя одушевленный яко воистинну, и образ воздержания отче стяжавше, вси твою память почитаем Иоанне.
Множество радуется монахов, и ликует преподобных собор и праведных: венец бо достойно с ними приял еси.
Украшен добродетельми, в невестник неизреченныя славы сошел еси, песнь воспевая Христу во веки.
Богородичен: Помощи яже от Тебе требующия не презри Дево, поющия и превозносящия Тя во веки.
Песнь 9.
Ирмос: Исаие ликуй:
Заповеди Твоя Владыко, не сохранив разумом моим, в страсти вшед сластей, обнажихся благодати, и язвами извержен наг. Темже молю Тя Спасе, спаси мя.
Ниже левит возможе отмыти струпы моя: но пришел еси ко мне Блаже сострадательно, и излиял еси милость Твоих щедрот Спасе на мя, яко всеизрядный врач исцеляя мя.
Яко сый благоутробен, ущедрив спасл еси Христе, язвами люте от разбойник Спасе убиена мя: душу же и тело Свое, яко динаря два дал еси избавление.
Богородичен: Паче ума рождество Твое Богомати, без мужа бо зачатие в Тебе, и девственно рождение бысть: ибо Бог есть рождейся, Егоже величающе, Тя Дево ублажаем.
Иный.
Ирмос: Чистую славно почтим:
Врач болящих в прегрешениих, от Бога блаженне, губитель же явился еси и прогонитель лукавых духов: темже тя ублажаем.
Землю, якоже тли жилище, оставил еси отче, и в земли вселился еси кротких, и с ними веселишися, Божественныя наслаждаяся сладости.
Днесь день празднственный, вся бо созывает монашествующих стада, в лик духовный, на трапезу и снедь нетленныя жизни.
Богородичен: В Тебе вселився Всенепорочная, прежде родоначальники злонравно прельстившаго человекоубийцу Низложивый, родися, и вся ны спасе.
Ексапостиларий воскресен, и преподобнаго.
Подобен: Жены услышите:
Мира благострастия, якоже вреднаго уклонился еси, и безбрашием плоть увядив, обновил еси души крепость преподобне, и славою обогатился еси небесною преславне. Темже не престай моляся о нас Иоанне.
Богородичен: Господственно Богородицу Тя исповедуем Владычице, Тобою спасени: ибо Бога родила еси неизреченно, разоршаго Крестом смерть, к Себе же привлекшаго преподобных соборы: с нимиже Тя восхваляем Дево.
На хвалитех воскресны Осмогласника, и анатолиевы.
Таже глаголем стих: Воскресни Господи Боже мой, да вознесется рука Твоя:
И поем самогласен, глас 1: Приидите делаим в тайном винограде, плоды покаяния в нем творяще, не в брашнех и питиих труждающеся, но в молитвах и постех добродетели исправляюще: сими угождаемый Господь дела, динарь подает, имже души избавляет долга греховнаго, един Многомилостивый.
Слава, паки тойже. И ныне: Преблагословенна еси:
Славословие великое, и отпуст. Слава, И ныне: стихира евангельская: и оглашение, и час 1-й, и прочее последование яко обычно.
изобразительныя, и блаженны гласа. Прокимен Апостола, рядоваго гласа, и
преподобнаго. Глас 7: Восхвалятся преподобнии во славе, и возрадуются
на ложах своих.
Стих: Воспойте Господеви песнь нову.
Апостол дне, ко Евреем, зачало 314.
Братие, Аврааму бо обетовая Бог, понеже ни eдинем имяше болшим клятися, клятся Собою, Глаголя: воистинну благословя благословлю тя и умножая умножу тя. И тако долготерпев, получи обетование. Человецы бо болшим кленутся, и всякому их прекословию кончина во извещение клятва (eсть). В немже лишше хотя Бог показати наследником обетования непреложное совета Своего, ходатайствова клятвою: Да двема вещьми непреложными, в нихже невозможно солгати Богу, крепкое утешение имамы прибегшии ятися за предлежащее упование, Eже аки котву имамы души, тверду же и известну, и входящую во внутреннейшее завесы, Идеже предтеча о нас вниде Иисус, по чину Мелхиседекову Первосвященник быв во веки.
И другий преподобнаго ко Ефесеем, зачало 229. [Еф. 5, 9 - 19.]
Аллилуиа, гласа, и преподобнаго.
Стих: Насаждени в дому Господни:
Евангелие от Марка, зачало 40.
Во время оно, eдин от народа рече ко Иисусу: Учителю, приведох сына моего к Тебе, имуща духа нема: И идеже колиждо имет eго, разбивает eго, и пены тещит, и скрежещет зубы своими, и оцепеневает: и рех учеником Твоим, да изженут eго, и не возмогоша. Oн же отвещав eму глагола: о, роде неверен, доколе в вас буду? доколе терплю вы? Приведите eго ко Мне. И приведоша eго к Нему. И видев Eго, абие дух стрясе eго: и пад на земли, валяшеся, пены теща. И вопроси oтца eго: колико лет eсть, отнележе сие бысть eму? Oн же рече: издетска: И многажды во oгнь вверже eго и в воды, да погубит eго: но аще что можеши, помози нам, милосердовав о нас. Иисус же рече eму: eже аще что можеши веровати, вся возможна верующему. И абие возопив oтец oтрочате, со слезами глаголаше: верую, Господи: помози моему неверию. Видев же Иисус, яко срищется народ, запрети духу нечистому, глаголя eму: душе немый и глухий, Аз ти повелеваю: изыди из него и ктому не вниди в него. И возопив и много пружався, изыде: и бысть яко мертв, якоже мнозем глаголати, яко умре. Иисус же eмь eго за руку, воздвиже eго: и воста. И вшедшу Eму в дом, ученицы Eго вопрошаху Eго eдинаго: яко мы не возмогохом изгнати eго? И рече им: сей род ничимже может изыти, токмо молитвою и постом. И оттуду изшедше, идяху сквозе Галилею: и не хотяше, да кто увесть. Учаше бо ученики Своя и глаголаше им, яко Сын Человеческий предан будет в руце человечeсте, и убиют Eго: и убиен быв, в третий день воскреснет.
И преподобнаго, от Матфеа, зачало 10. [Мф. 4, 25 - 5, 12.]
Киноник: Хвалите Господа с Небес:
Другий: В память вечную:
по предначинательном псалме на Господи воззвах, поставим стихов 10. И поем стихиры умилительныя: Осмогласника 4, и трипеснца подобны господина Иосифа. Глас 3.
Подобен: Велия Креста:
Великия вернии во время покажем воздержания труды: яко да славу великую получим, милостию великаго Бога избавляеми пламене геенскаго.
Время пощения ныне преполовивше, начало божественнаго жития яве покажем, и в конец добродетельнаго жительства достигнути тепле потщимся: яко да приимем сладость нестареемую.
Иный господина Феодора. Глас 7.
Подобен: Под кров Твой:
Преполовивше сей священный пощения путь, к будущему радостию потецем, благотворения елеем души помазавше, яко да сподобимся Христа Бога нашего, и Божественным страстем поклонитися, предварити и страшное и святое Воскресение.
И Минеи 3. Слава, И ныне, Богородичен. Вход.
Прокимен, глас 8: Не отврати лица Твоего:
На стиховне самогласен дне. Глас 7:
Виноград насадивый, и делатели призвавый, близ есть Спас: приидите пощения подвижницы мзду восприимем, яко богат есть давец и милостив: мало делавше, приимем душевную милость.
Ин самогласен. Глас 6:
В разбойническия помыслы впад Адам, прельстися умом, и уязвився душею, лежаше наг заступления: ни священник же прежде закона внят ему, ниже левит по законе воззрев нань: токмо Ты пришедый Боже, не от Самарии, но от Богородицы: Господи слава Тебе.
Мученичен: Мученицы Твои Господи, не отвергошася Тебе, ни отступиша от заповедей Твоих: тех молитвами помилуй нас.
Слава, И ныне, Богородичен, глас 6:
Архангельски воспоим вернии небесный чертог, и дверь запечатанну воистинну. Радуйся, Еяже ради отрасте нам Спас всех Христос, Жизнодавец и Бог: низложи Владычице мучители, безбожныя враги наша, рукою Твоею Пречистая, упование христиан.
И прочее последование по обычаю.
На Повечерии поем службу прилучившагося святаго, в четверток Великаго канона.