К оглавлению - Триодь постная.

Во вторник 5-я седмицы на Утрени

Троичны.

Таже стихологисуем кафисму 11, 12, 13. По 1-м стихословии глаголем седальны умилительныя Осмогласника 2, с Богородичным.

По 2-м же стихословии седален господина Иосифа, глас 3.

Подобен: Божественныя веры:

Теплотою веры, воздержанием страсти попалим невоздержания, и пропасти греха убежим, и слезными токи погасим вечнующий пламень, зовуще: Преблагий, согрешихом Ти, очисти, и даруй нам велию милость. [Дважды.]

Богородичен. Подобен:

Божественная была еси скиния Слова, едина Всечистая Дево Мати, чистотою ангелы превозшедшая, мене паче всех персть бывша осквернена плотскими согрешеньми очисти молитвами Твоими, Божественною водою, подающи Чистая, велию милость.

По 3-м стихословии, седален господина Феодора, глас 2.

Подобен: Преблагословенна еси:

Препрославленная благодать всечестнаго поста, имже Илиа пророк обретает колесницу огненную, и Моисей скрижали приемлет, Даниил же чудный бысть, Елиссей мертваго воздвиже, отроцы же огнь угасиша, и всяк кто к Богу присвоися. Тем питающеся возопиим: благословен Христос Бог наш, тако благоволивый, слава Тебе. [Дважды.]

Слава, И ныне, Богородичен:

Подобен: Пречистому:

Необоримую молитву Твою стяжав в лютых, избавляюся от оскорбляющих мя паче надежды чудно, о Мати Божия! Ускоряеши бо всегда просящим Тя верно, и разрешаеши содержимая искушения. Тем благодарственно вопию Ти: приими Владычице краткая благодарственная, вместо их еси мне во всех Дево помоще.

Канон в Минеи, и настоящий трипеснец, господина Иосифа. И стихословится песнь. Глас 3.

Песнь 2.

Ирмос: Вонми земле и небо, и внуши глаголы моя, возглаголю бо на земли Божия чудеса.

Непрестанными молитвами, и воздержанием и видением вперим души к Божественному желанию.

Невоздержания стремнины убежавше, уяснимся вси воздержания светом в Божественном Дусе.

Солию божественных добродетелей, гноение греховное отложивши душе, Богу прилепися.

Богородичен: Упокоися Христос в Тебе единой Благословенной, и плоть Свою от Тебе понесе.

Иный, глас 2.
Ирмос: Внемлите людие:

Пощение чистое, молитвы, слезы, поучение Божественных и всякую иную добродетель совокупивше, Владыце Христу ныне принесем.

Ева пленена бысть плодом: виждь ты душе моя, не прельщайся, аще приложит тебе змий когда совещаяй, ясти тебе сластныя плоды.

Троичен: Три единаго зрака Лица славлю, Отца, Сына и Духа, едину державу Божества, Царство всех, и Божество.

Богородичен: Рождество Твое Чистая страшно бысть: Бог бо есть вочеловечивыйся безначально от Отца рождейся, и из Тебе в последняя без мужа родивыйся.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Кровоточивую, осязанием омет Твоих исцелил еси Христе мой, и мене верою милости Твоея прикасающагося, здрава от страстей учини.

Ирмос: Внемлите людие знамением дел Божественныя Моея силы, и о сем уразумейте, яко един Аз Бог есмь всех.

Песнь 8.

Ирмос: Ангельми немолчно:

В тайне ловя по вся дни вселукавый, ищет мя пояти и снедь сотворити: того мя злобы избави Спасе, спасый Иону от кита.

Пощением очистившеся, на гору добродетелей взыдем, и услышим ясно, что возглаголет в нас Бог: возглаголет бо мир и просвещение, и исцеление душевных сокрушений.

Греховным омрачением всегда ослепляемь, не могу разумети чудеса Твоя Господи: темже мои сердечныя очи отверзи, Иисусе Светодавче.

Богородичен: Щедрот Твоих окропленьми, Приснодево Нескверная, осквернения страстная сердца моего отмый, слез токи, чистоты мне подательныя очищения душевнаго, дарующи.

Иный.
Ирмос: Древле оросившаго:

Огнь не угасает, и червь, рече, не скончится, убойся прещения, о душе моя, угождающи Христу! Да обрящеши наслаждение, идеже всем есть веселящимся жилище.

Опалением разжигаемую душу мою похотений, возстави Господи, молюся, осязанием Твоим, якоже Петрову тещу, да обрящется работати Тебе благоугодно, исповедающися во вся веки.

Благословим Отца, и Сына, и Святаго Духа, Господа.

Троичен: Присносущнаго безначальнаго Отца воспоим вернии, Сына же собезначальна, и Духа сопросиявша из Отца, единосущна Лица, единаго суща всесильнаго начала, и власти.

Богородичен: Марие Богозванная, очищение воистинну верных, из Тебе бо оставление подавается всем богатно: Сына Твоего и Господа не престай умоляющи о поющих Тя.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

Уши отверзи души моея оглохнувшия Христе, и язык мой уясни, якоже древле гугниваго и глухаго: да внушая Твоим гласовом пою, и языком хвалю Тя во веки.

Хвалим, благословим, покланяемся Господеви, поюще и превозносяще во вся веки.

Ирмос: Древле оросившаго еврейския отроки в пламени, и опалившаго Господа халдеи преславно в нем, воспоим глаголюще: благословите и превозносите Его во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Тебе неопалимую:

Пламень огня негасимаго во уме стяжавше, теплою мыслию, покаяния огню ныне приступим, страсти опаляюще.

Уст постящихся древле, разжигаемое слово, изшедшее ревнительне, преклоняет составы: сему ревнуй душе, и добре поживи.

Судище страшное помышляющи, всеокаянная душе моя, шествия твоя присно, ко исполнению хотений Избавителя уготовляй.

Богородичен: Омраченную душу мою сластей очернением, просвети Чистая, Свет рождшая: да любовию и верою присно величаю Тя.

Иный.
Ирмос: Преестественно плотию:

Уд весь плоти нашея представи Христу, оружия правды: руце, рече, воздевше преподобныя без гнева и размышлений.

Ты иногда учеником в корабли представ, уставил еси Христе мой неистовствующееся море, и моя треволнения утиши помышлений.

Троичен: Единому Естеству покланяюся, три Лица пою, единаго Бога всех, Отца, и Сына, и Святаго Духа, присносущное начало.

Богородичен: Чистая детотвориши, Дева млеком питаеши, како в томже обоя девствуеши раждающи? Бог есть сотворивый, не вопрошай Мене, како.

Слава Тебе Боже наш, слава Тебе.

От разбойнических мя страстей осквернена душею, исцели Христе мой, изливая Твою милость, якоже впадшему в руце разбойников.

Ирмос: Преестественно плотию заченшую во чреве, от Отца безлетно предвозсиявшее Слово, в песнех немолчных величаем вернии.

Светилен гласа.

На стиховне самогласен дне, дважды, глас 7:

Уязвенную мою душу, и смиренную посети Господи, врачу болящих и отчаянных, пристанище необуреваемое: Ты бо еси пришедый Избавитель мира, еже воздвигнути из тли падшаго: и мене припадающа возстави, за великую Твою милость.

Мученичен: Посреде судища законопреступных, радующеся вопияху страстотерпцы: Господи слава Тебе.

Слава, И ныне, Богородичен:

Поем Тя Пречистая Богородице, и славим Егоже родила еси Бога Слова, зовуще: слава Тебе.

На 1-м часе,

стихологисуем кафисму 14.

На 3-м часе,

кафисму 15.

На 6-м часе

кафисму 16.

На 6-м же часе, тропарь пророчества, глас 3.

Заступник наш Бог Иаковль, и Защититель есть в день печали.

Прокимен, псалом 87, глас 6: Нищ есмь аз, и в трудех от юности моея.
Стих: Господи Боже спасения моего, во дни воззвах, и в нощи пред Тобою.

Пророчества Исаиина чтение. [Глава 40, ст. 18 - 31.]

Прокимен, псалом 88, глас 6: Блажени людие ведущии воскликновение.
Стих: Господи, во свете лица Твоего пойдем.

На 9-м часе

кафисму 18.

Во вторник 5-я седмицы вечера,

стихословим, вместо Ко Господу, кафисму 19. На Господи воззвах: поставим стихов 6: и поем стихиры подобны трипеснца 3. И в Минеи 3.

Подобны господина Иосифа, глас 8:

Подобен: Что вы наречем:

Брашно любовь творяще, воздержанием страсти удержим вернии, и Богу нас ради вознесшемуся на Кресте, и копием прободшемуся в ребра, пожити благоугодно ведемся, да пищи насладимся вечныя и лучшия, славяще Спаса душ наших.

Подобен:

Древом древле смерть обретохом, ныне же паки жизнь Древом крестным: страстей убо стремления умертвим вернии, и достигнути спасительное Воскресение всех Благодетеля молим, деяньми божественными сияюще, и добродетельми украшаеми, славяще Спаса душ наших.

Ина стихира подобна, господина Феодора, глас 2.

Подобен: Паче ума благих:

Живоносный Твой Крест похваляем Господи, и нас ради священная плоти Твоея страдания: копие же, заколения, посмеяния, оплевания, биения и заушения с багряницею, и венец терноплетенный, имиже от клятвы вся избавив спасл еси ны. Темже молим Тя, постов время мирно скончати подаждь нам.

Прокимен, псалом 89, глас 4: Господи, прибежище был еси нам в род и род. Стих: Прежде даже горам не быти, и создатися земли, и вселенней:

Бытия чтение. [Глава 15, ст. 1 - 15.]

Прокимен, псалом 90, глас 4: Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится. Стих: Речет Господеви: Заступник мой еси.

Притчей чтение. [Глава 15, ст. 7 - 19.]

На стиховне самогласны, глас 5, единожды:

Поползнувся от праваго пути Твоего, от страстей окаянный низпадохся в ров, левит же со священником видевше мя, претекоша. Ты же Христе помиловал еси мя, и оружием Креста греховное рукописание растерзав, безстрастием уяснил еси, и Отцу соседателя сотворил еси. Темже зову Тебе: непостижиме Господи слава Тебе.

Ина стихира, глас 8, единожды:

Из Иерусалима снидох поползнувся, от написанных в нем языком заповедей Твоих: во Иерихон же идый подражательным стремлением, в нем древле ради злобы от Тебе, ко убийству издавшихся людем Твоим преслушанием, душетленным прилучихся страстем, якоже разбойником. От них уязвена исполу умерщвлена, гвоздьми и копием плотию уязвивыйся волею, греха ради человеча, и общее совершивый Крестом спасение во Иерусалиме, исцели мя Господи, и спаси мя.

Мученичен: Мученицы Твои Господи, забывше сущая в житии, нерадивше и о муках будущия ради жизни, и сея наследницы явишася: темже и со ангелы радуются, тех молитвами даруй людем Твоим велию милость.

Слава, И ныне, Крестобогородичен:

Господи, егда Тя солнце виде на Древе висима Солнца правды, лучи сокры, и луна свет во тьму преложи: Всенепорочная же Мати Твоя утробою уязвляшеся.