К оглавлению - Триодь цветная.

Вторник Светлой седмицы


Во вторник Светлыя седмицы, на Утрени

бывает все последование непременно, якоже предписася. На Хвалитех, поставим стихи 4: и поем стихиры воскресны, глас 3:

Приидите вси языцы, уразумейте страшныя тайны силу: Христос бо Спас наш, еже в начале Слово, распятся нас ради, и волею погребеся, и воскресе из мертвых, еже спасти всяческая: Тому поклонимся.

Поведаша вся чудеса стражие Твои Господи: но собор суеты исполни мздою десницу их, скрыти мняше Воскресение Твое, еже мир славит: помилуй нас.

Радости вся исполнишася Воскресения искус приимша: Мариа бо Магдалина ко гробу прииде, обрете ангела на камени седяща, ризами блистающася и глаголюща: что ищете Живаго с мертвыми: несть зде, но воста, якоже рече, предваряя вы в Галилеи.

Во свете Твоем Владыко, узрим свет Человеколюбче: воскресл бо еси из мертвых, спасение роду человеческому даруя: да Тя вся тварь славословит единаго Безгрешнаго, помилуй нас.

И празднику стихиры: Пасха священная: с припевы их. Таже, Христос воскресе: трижды. Ектении и отпуст. И час первый.


На Литургии, антифоны Пасце.

Прокимен апостола, глас 3, песнь Богородицы: Величит душа Моя Господа, и возрадовася дух Мой о Бозе Спасе Моем. Стих: Яко призре на смирение Рабы Своея, се бо от ныне ублажат Мя вси роди.

Апостол в Деяниих, зачало 4. [Деян. 2, 14 – 21.]

Во дни оны, став Петр со единонадесятьми, воздвиже глас свой и рече им: мужие Иудейстии и живущии во Иерусалиме вси, сие вам разумно да будет, и внушите глаголы моя:

Во дни оны, Петр, став с одиннадцатью, возвысил голос свой и возгласил им: мужи Иудейские, и все живущие в Иерусалиме! сие да будет вам известно, и внимайте словам моим:

не бо, якоже вы непщуете, сии пияни суть, есть бо час третий дне:

они не пьяны, как вы думаете, ибо теперь третий час дня;

но сие есть реченное пророком Иоилем:

но это есть предреченное пророком Иоилем:

И будет в последния дни, глаголет Господь, излию от Духа Моего на всяку плоть, и прорекут сынове ваши и дщери ваша, и юноши ваши видения узрят, и старцы ваши сония видят:

И будет в последние дни, говорит Бог, излию от Духа Моего на всякую плоть, и будут пророчествовать сыны ваши и дочери ваши; и юноши ваши будут видеть видения, и старцы ваши сновидениями вразумляемы будут.

Ибо на рабы Моя и на рабыни Моя во дни оны излию от Духа Моего, и прорекут:

И на рабов Моих и на рабынь Моих в те дни излию от Духа Моего, и будут пророчествовать.

И дам чудеса на небеси горе и знамения на земли низу, кровь и огнь и курение дыма:

И покажу чудеса на небе вверху и знамения на земле внизу, кровь и огонь и курение дыма.

Солнце преложится во тьму, и луна в кровь, прежде даже не приити дню Господню великому и просвещенному:

Солнце превратится во тьму, и луна — в кровь, прежде нежели наступит день Господень, великий и славный.

И будет, всяк, иже аще призовет имя Господне, спасется.

И будет: всякий, кто призовет имя Господне, спасется.

Аллилуиа, глас 8: Воскресни Господи в покой Твой, Ты, и кивот святыни Твоея. Стих: Клятся Господь Давиду истиною, и не отвержется ея.

Евангелие от Луки, зачало 113. [Лк. 24, 12 – 35.]

Во время оно, Петр востав тече ко гробу, и приник виде ризы едины лежаща: и отыде, в себе дивяся бывшему.

Во время оно, Петр, встав, побежал ко гробу и, наклонившись, увидел только пелены лежащие, и пошел назад, дивясь сам в себе происшедшему.

И се два от них беста идуща в тойже день в весь, отстоящу стадий шестьдесят от Иерусалима, ейже имя Еммаус:

В тот же день двое из них шли в селение, отстоящее стадий на шестьдесят от Иерусалима, называемое Эммаус;

И та беседоваста к себе о всех сих приключшихся.

И разговаривали между собою о всех сих событиях.

И бысть беседующема има и совопрошающемася, и Сам Иисус приближився идяше с нима:

И когда они разговаривали и рассуждали между собою, и Сам Иисус, приблизившись, пошел с ними.

Очи же ею держастеся, да Его не познаета.

Но глаза их были удержаны, так что они не узнали Его.

Рече же к нима: что суть словеса сия, о нихже стязаетася к себе идуща, и еста дряхла?

Он же сказал им: о чем это вы, идя, рассуждаете между собою, и отчего вы печальны?

Отвещав же един, емуже имя Клеопа, рече к Нему: Ты ли един пришлец еси во Иерусалим, и не уведел еси бывших в нем во дни сия?

Один из них, именем Клеопа, сказал Ему в ответ: неужели Ты один из пришедших в Иерусалим не знаешь о происшедшем в нем в эти дни?

И рече има: киих? Она же реста Ему: яже о Иисусе Назарянине, Иже бысть муж пророк, силен делом и словом пред Богом и всеми людьми:

И сказал им: о чем? Они сказали Ему: что было с Иисусом Назарянином, Который был пророк, сильный в деле и слове пред Богом и всем народом;

Како предаша Его архиереи и князи наши на осуждение смерти, и распяша Его:

Как предали Его первосвященники и начальники наши для осуждения на смерть и распяли Его.

Мы же надеяхомся, яко Сей есть хотя избавити Израиля: но и над всеми сими, третий сей день есть днесь, отнелиже сия быша.

А мы надеялись было, что Он есть Тот, Который должен избавить Израиля; но со всем тем, уже третий день ныне, как это произошло.

Но и жены некия от нас ужасиша ны, бывшия рано у гроба:

Но и некоторые женщины из наших изумили нас: они были рано у гроба

И не обретша телесе Его, приидоша, глаголюща, яко и явление ангел видеша, иже глаголют Его жива.

И не нашли тела Его и, придя, сказывали, что они видели и явление ангелов, которые говорят, что Он жив.

И идоша нецыи от нас ко гробу, и обретоша тако, якоже и жены реша: Самаго же не видеша.

И пошли некоторые из наших ко гробу и нашли так, как и женщины говорили, но Его не видели.

И Той рече к нима: о несмысленная и косная сердцем, еже веровати о всех, яже глаголаша пророцы:

Тогда Он сказал им: о, несмысленные и медлительные сердцем, чтобы веровать всему, что предсказывали пророки!

Не сия ли подобаше пострадати Христу и внити в славу Свою?

Не так ли надлежало пострадать Христу и войти в славу Свою?

И начен от Моисеа и от всех пророк, сказаше има от всех Писаний яже о Нем.

И, начав от Моисея, из всех пророков изъяснял им сказанное о Нем во всем Писании.

И приближишася в весь, в нюже идяста: и Той творяшеся далечайше ити.

И приблизились они к тому селению, в которое шли; и Он показывал им вид, что хочет идти далее.

И нуждаста Его, глаголюща: облязи с нама, яко к вечеру есть, и приклонился есть день. И вниде с нима облещи.

Но они удерживали Его, говоря: останься с нами, потому что день уже склонился к вечеру. И Он вошел и остался с ними.

И бысть яко возлеже с нима, и приим хлеб благослови, и преломив даяше има:

И когда Он возлежал с ними, то, взяв хлеб, благословил, преломил и подал им.

Онема же отверзостеся очи, и познаста Его: и Той невидимь бысть има.

Тогда открылись у них глаза, и они узнали Его. Но Он стал невидим для них.

И рекоста к себе: не сердце ли наю горя бе в наю, егда глаголаше нама на пути и егда сказоваше нама Писания?

И они сказали друг другу: не горело ли в нас сердце наше, когда Он говорил нам на дороге и когда изъяснял нам Писание?

И воставша в той час, возвратистася во Иерусалим, и обретоста совокупленных единонадесяте и иже бяху с ними,

И, встав в тот же час, возвратились в Иерусалим и нашли вместе одиннадцать апостолов и бывших с ними,

Глаголющих, яко воистинну воста Господь и явися Симону.

Которые говорили, что Господь истинно воскрес и явился Симону.

И та поведаста, яже быша на пути, и яко познася има в преломлении хлеба.

И они рассказывали о происшедшем на пути, и как Он был узнан ими в преломлении хлеба.

Причастный: Тело Христово приимите: