К оглавлению - Триодь цветная.

В понедельник 2-й седмицы по Пасхе


В Неделю Антипасхи вечера.

Благословившу иерею, глаголем: Христос воскресе: трижды. Таже, Трисвятое. По Отче наш: Господи помилуй, 12. Слава, и ныне: Приидите поклонимся: трижды. И глаголем 9-й час обычный трипсалмный: тропарь и кондак праздника. Таже поем Вечерню без кафисмы. Господи воззвах: поем во глас 1.

Стихиры на 6. Праздника 3, глас 1.
Подобен: П
рехвальнии мученицы:

По еже из гроба Твоем страшном Жизнодавче востании якоже печатей не разрушил еси Христе, гробных, тако заключенным дверем вшед еси к преславным апостолом Твоим, радостотворя их, и Правый Твой Дух подая им, за безмерную Твою милость.

Фома иже и Близнец не бе пришел, егда Ты учеником явился еси Господи. Темже не верова Твоему Воскресению и видевшим Тя вопияше: аще не вложу перста в ребра Его, и гвоздей язвы, не верую яко востал есть.

Якоже хощеши осяжи, Христос Фоме вопияше: вложи руку, и познай Мя кости имуща, и земное тело, и не буди неверен, равно же со инеми уверися. Он же возопи: Бог мой и Господь Ты еси, слава востанию Твоему.

И святаго Минеи подобны 3. Слава: святаго.
Аще ли ни: Слава, и ныне: праздника, глас 1:

Дверем заключенным, учеником собранным, вшел еси внезапу всесильне Иисусе Боже наш: и став посреде их, мир дав, исполнил еси Святаго Духа: ждати же повелел еси, и никакоже разлучатися от Иерусалима, дондеже облекутся, еже с высоты силою. Темже вопием Ти: просвещение, и воскресение, и мире наш, слава Тебе.

Вход: Свете тихий: Прокимен великий, глас 7: Кто бог велий, яко Бог наш? Ты еси Бог творяй чудеса. Стих: Сказал еси в людех силу Твою. Стих: И рех: ныне начах, сия измена десницы Вышняго. Стих: Помянух дела Господня. И паки: Кто бог велий, яко Бог наш? Ты еси Бог творяй чудеса.

Таже ектениа: Рцем вси: и Сподоби Господи в вечер сей: и ектениа: Исполним вечернюю молитву нашу Господеви.

На стиховне стихира воскресна Осмогласника, глас 1:

Вечерния наша молитвы приими Святый Господи, и подаждь нам оставление грехов: яко един еси явлей в мире Воскресение.

Стих: К Тебе возведох очи мои:

Умилительный: Яко пучина велия прегрешений моих Спасе, и люте погружаюся согрешеньми моими, даждь ми руку яко Петрови, спаси мя Боже, и помилуй мя.

Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас:

Мученичен: Молитвами Господи, всех святых, и Богородицы, Твой мир даждь нам, и помилуй ны, яко един Щедр.

Слава, и ныне, глас 1:

По днех осмих востания Твоего Господи, явился еси учеником Твоим на месте, идеже бяху собрани, и возгласив им: мир вам, неверующему ученику руце показал еси, и пречистое ребро. Он же веровав вопияше Тебе: Господь мой и Бог мой, слава Тебе.

По Трисвятом, тропарь праздника. Аще ли тропарь святаго, рцы его прежде. Потом, Слава, и ныне: празднику: Запечатану гробу: И отпуст.

Сице убо бывает воследование Вечерням во вся Недели святыя Пентикостии.

От днесь глаголем Повечерие малое. И поем канон молебный Пресвятыя Богородицы, во Октоихе. И трипеснцы Триоди дне, творение господина Иосифа. Идеже глаголем трипесно, Богородицы песнь канона оставляется. По Достойно: и по Отче наш: глаголем кондак праздника, во всю Пятдесятницу. В Литургиах же поется на блаженнах, от канона праздника Недели, песнь рядовая на кийждо день, со ирмосом на 6, сице: В понедельник, 1. Во вторник, 4. В среду, 5. в четверток, 7. В пяток, 8. в субботу, 9.


В понедельник 2-я седмицы Антипасхи на Утрени.

Повнегда сотворити иерею начало, Слава Святей: Глаголем: Христос воскресе трижды, тихим гласом.

Сие бо глаголем начало: Христос воскресе: в часех, и Вечернях, и Повечериях, от сея Утрени недели Антипасхи, даже и до Вознесения Господня. [Како убо не известися о Полунощнице, яве яко в келлиах мню сей быти певаемей, понеже убо и тамо сице начало бывает.]

И абие по Христос воскресе: Слава в вышних Богу, и на земли мир: И обычное шестопсалмие. Ектениа великая. Таже, Бог Господь: во глас 7. Тропарь празднику: Запечатану гробу: трижды.

Сей тропарь глаголется чрез всю седмицу. И стихословим кафисмы две, а третия рядовая на Вечерни: И тако поем Псалтирь до 21 септемвриа.

По 1-м стихословии седален воскресен, глас 1:

Гроб Твой Спасе, воини стрегущии, мертви от облистания явльшагося ангела быша, проповедающа женам воскресение: Тебе славим тли потребителя, Тебе припадаем воскресшему из гроба, и единому Богу нашему.

Стих: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.

Умилительный: В беззакониих зачат есмь аз блудный, не смею воззрети на высоту небесную, но дерзая на человеколюбие Твое зову: Боже очисти мя грешнаго, и спаси мя.

Стих: Дивен Бог во святых Своих, Бог Израилев.

Мученичен: Страдания похвалою, и венцев достоинством, славнии страстотерпцы одеяшася Тобою Господи: терпением бо ран беззаконныя победиша, и силою Божественною с небесе победу прияша. Тех молитвами свободи от невидимаго врага Спасе, и спаси мя.

Слава, и ныне: Богородичен:

Чудо чудес Благодатная, в Тебе зрящи тварь радуется: зачала бо еси безсеменно, и родила еси неизреченно, Егоже чиноначалия ангелов видети не могут: Того яко Бога моли о душах наших.

Таже чтение в толковании Иоанна Евангелиа.

По 2-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Г
роб Твой:

Прикоснувыйся рукою ребром нестерпимым Близнец Фома, не опалися прикосновением, но пребысть язвы осязая известнее, и вещая нас ради прободенному: Ты мой Господь и Бог мой еси, аще и страсть претерпел еси.

Слава, и ныне: тойже. И чтение.

Таже, Воскресение Христово видевше: единожды, и псалом 50.

Сице бо творим до Вознесения Господня, ниже Господеви поем: глаголем, но глаголем якоже написася во Ирмологиах. Начало же творим от ирмосов, ихже и повторяем, поюще и тропари на 6. И святаго Минеи на 4. По 3-й песни кондак, и седален святаго. Слава, и ныне: седален празднику. По 6-й песни кондак празднику, и икос. И стихословим Честнейшую. По 9-й песни ексапостиларий празднику, дважды. Слава: святаго, аще есть. И ныне: праздника, другий светилен.

На хвалитех поставим стихиры 3 Осмогласника, на 4. Глас 1:

Поем Твою Христе спасительную страсть, и славим Твое Воскресение. [Дважды.]

Умилительный: Иный тебе мир душе ожидает, и Судия хощет твоя обличити тайная и лютая. Не пребуди убо в здешних, но предвари вопиющи Судии: Боже, очисти мя, и спаси мя.

Мученичен: Страстотерпцы Христовы, приидите людие, вси почтим песньми и пении духовными, светила мира, и проповедники веры, источник приснотекущий, из негоже истекают верным исцеления. Тех молитвами, Христе Боже наш, мир даруй мирови, и душам нашим велию милость.

Слава, и ныне: глас 1:

Фома глаголемый Близнец не бе с ними, егда вшел еси Христе заключенным, дверем, темже и не вероваше реченным ему, от неверия в веру извествуя: не несподобил же еси блаже, показати ему пречистое ребро Твое, и руку и ногу язвы. Он же осязав и видев, исповеда Тя быти Бога не нага, и Человека не проста, и вопияше: Господь мой и Бог мой, слава Тебе!

Таже: Слава Тебе показавшему нам свет: И ектениа: Исполним утреннюю молитву нашу:

На стиховне стихиры глас 2.
Подобен: Д
оме Евфрафов:

Устнами чистыми пойте, со ангелы человецы, Воскресшаго тридневно из гроба, и мир совоздвигшаго.

Стих: Похвали Иерусалиме Господа, хвали Бога твоего Сионе.

Явился еси священным Твоим Спасе апостолом, дверем заключенным, теми обновляя нам Божественный Дух Твой.

Стих: Яко укрепи вереи врат твоих, и благослови сыны твоя в тебе.

Ныне Тя Всецарю, видевше не очима, но сердечною любовию Бога веровавше, в пениих величаем.

Слава: святаго, аще есть. И ныне: глас 1:

Учеником сомнящимся, во осмый день предста Спас, идеже бяху собрани, и мир дав, Фоме возопи: прииди апостоле, осяжи длани, в нихже гвоздия вонзоша. О доброе неверие Фомино, верных сердца в познание приведе, и со страхом возопи: Господь мой и Бог мой, слава Тебе!

Тропарь праздника: Запечатану гробу: Таже ектениа: Помилуй нас Боже: Посем иерей: Сый благословен Христос Бог наш: Лик: Утверди Боже: И абие совокупляем час первый трипсалмный, по обычаю. Тропарь и кондак праздника, и святаго. Аще же святаго на 4, кондак глаголется праздника непременно: а святаго кондак не глаголется. И бывает совершенный отпуст. И обычная литиа в притворе.

Начинаем же от днесь и междочасия часов, по последовавшему уставу. Подобает же ведати, якоже написася зде воследование в Неделю вечера во светильничном, и в понедельник во Утрени: сице да бывает во всех седмицах до Вознесения Господня, изменяемым стихирам Осмогласника, и седальном по обычаю.