К оглавлению - Триодь цветная.

В пятницу 2-й седмицы по Пасхе


В четверток вторыя седмицы вечера,

на Господи воззвах: поставим стихов 6. И поем стихиры подобны, глас 1.
Подобен: Н
ебесных чинов:

Правды одеждею обложени белою паче снега, в настоящий Пасхи день возвеселимся, воньже Христос яко правды Солнце, от мертвых возсияв, всех нас нетлением уясни.

Царь и господь, праздников праздник нынешний есть день, егоже воистинну сотвори Господь: вонь, якоже поет Давид, таинственно возвеселимся людие, дверем бо заключенным, учеником мир дарова.

Фомино неверие, мироспасительное Богочеловека Слова, еже от адовы темницы востание уверяет, язвы рук и ног дерзостнее осязавшее, ко уверению мирскому, десницею любопытною.

И Минеи, 3. Слава, и ныне: глас 2:

Дверем заключенным, представ Иисус учеником, безстрашие и мир даяше. Таже глаголет Фоме: почто Ми не веруеши, яко воскресох из мертвых? Принеси семо руку твою, и вложи в ребра Моя, и виждь: тебе бо неверующу, вси навыкоша страсти и Воскресение Мое звати с тобою: Господь мой и Бог мой, слава Тебе.

Свете тихий:

На стиховне стихиры, глас 1.

Крестная: Неразрушимая стена нам есть честный Крест Спасов: нань бо надеющеся, спасаемся, вси.

Стих: К Тебе возведох очи мои:

Воскресна: Вечерния наша молитвы приими Святый Господи, и подаждь нам оставление грехов, яко един еси явлей в мире Воскресение.

Стих: Помилуй нас Господи, помилуй нас:

Мученичен: Молитвами Господи всех святых и Богородицы, Твой мир даждь нам, и помилуй нас, яко един Щедр.

Слава и ныне: глас 8:

Прикоснися Фомо ребру рукою, глаголет Христос, и образы гвоздей прииди осяжи, верою испытай, и буди Ми верен, и не буди неверен. Фома же перстом яко прикоснуся Владыце, вельми возопи: Ты мой Бог и Господь, Благоутробне, слава Тебе.

Таже, Ныне отпущаеши: И прочее обычно, якоже предуказася.

 

В пяток вторыя седмицы на Утрени,

на Бог Господь, тропарь праздника, трижды.

По 1-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: К
амени запечатану:

Креста Твоего древу покланяемся Человеколюбче, яко на нем пригвоздился еси Животе всех. Рай отверзл еси Спасе, верою пришедшему к Тебе разбойнику, и сладости сподобися, исповедая Тя: помяни мя Господи. Приими якоже онаго, и нас зовущих: согрешихом вси, благоутробием Твоим не презри нас.

Стих: Возносите Господа Бога нашего, и покланяйтеся подножию ногу Его, яко свято есть.

Воскресна: Гроб Твой, Спасе, воини стрегущии, мертви от облистания явльшагося ангела быша, проповедающаго женам Воскресение. Тебе славим тли потребителя, Тебе припадаем воскресшему из гроба, и единому Богу нашему.

Стих: Дивен Бог во святых Своих Бог Израилев.

Мученичен: Страдания похвалою, и венечною почестию, славнии страстотерпцы одеяшася Тобою Господи. Терпением бо ран беззаконных победиша, силою же Божиею от небес победу прияша. Тех молитвами, Христе Боже, даруй нам велию Твою милость.

Слава, и ныне: Крестобогородичен.
Подобен: Г
роб Твой:

Нескверная Агница, Агнца и Пастыря висима мертва на Древе видящи, рыдающи вещаше, матерски кричащи: како претерплю Твое еже паче слова, Сыне Мой, снизхождение, и вольная страдания, Боже Преблагий?

По 2-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Г
роб Твой:

Блажен еси ты, язвы осязавый лучшаго ребра: сие величайшее чудо Адама исцелившее, и нам веровавшим негиблемое блаженство исходатаившее, самеми реченьми честных апостолов, Его Воскресение.

Слава, и ныне: тойже.

Таже, Воскресение Христово видевше: псалом 50.

Канон праздника, со ирмосы, на 8: и Минеи, на 4. По 3-й песни, седален Минеи. Кондак и ексапостиларий праздника.

На хвалитех стихиры на 4, глас 1.

Крестная: Крестом Твоим Христе, едино стадо бысть ангел и человек, и едина Церковь, небо и земля веселится, Господи слава Тебе. [Дважды.]

Воскресна: Поем Твою, Христе, спасительную страсть, и славим Твое Воскресение.

Мученичен: Страстотерпцы Христовы, приидите людие вси почтим песньми и пении духовными, светила мира, и проповедники веры, источник приснотекущий, из негоже истекают верным исцеления. Тех молитвами Христе Боже наш, мир даруй мирови, и душам нашим велию милость.

Слава, и ныне: глас 8. Анатолиа:

Дверем заключенным, учеником собранным, предста Спас, идеже бяху собрани, и став посреде их, глаголет Фоме: прииди осяжи, и виждь образы гвоздей, простри руку твою, и коснися ребру Моему, и не буди неверен, но верою проповеждь, еже из мертвых Мое Воскресение.

На стиховне стихиры праздника, глас 4.
Подобен: Я
ко добля:

Распенся, рай человеком отверзл еси, и мертвыя совоздвигл еси Животе наш, и воскресл еси, и смерть пленив силою Твоею, и совокупив небесным воистинну земная, исполнил еси веселия безчисленнаго, Божий Слове, лик апостольский, сим мир вещавый.

Стих: Во всю землю изыде вещание их, и в концы вселенныя глаголы их.

Тление испровержеся, нетление процвете, союз временный разрешися: небеса да веселятся, земля и подземная: воскресе бо Христос, пленися смерть, веселый явися день, заключенным дверем, внутрь вшел еси Жизнодавче и Господи.

Стих: Небеса поведают славу Божию, творение же руку Его возвещает твердь.

В день, егоже сотвори Господь днесь, возрадуемся веселящеся, Жизнодавец востал есть, ад пленен бысть, апостольский лик радость слышит: осязал есть ребра Владычня неверовавый Фома, и осязав, сугубое существо проповеда.

Слава, и ныне, глас 8:

Прикоснися Фомо ребру рукою, глаголет Христос, и образы гвоздей прииди осяжи, верою испытуй, и буди Ми верен, и не буди неверен. Фома же перстом яко прикоснуся Владыце, вельми возопи: Ты мой Бог и Господь, Благоутробне, слава Тебе.

Таже, Благо есть исповедатися Господеви: Час 1-й. И отпуст.