К оглавлению - Триодь цветная.

В пятницу 3-й седмицы по Пасхе


На Литургии

блаженна от канона праздника, песнь 8.

Апостол Деяний, зачало 21. [Деян. 8, 40 – 9, 19.]

Филипп обретеся во Азоте и проходя благовествоваше градом всем, дондеже приити ему в Кесарию.

Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришел в Кесарию.

Савл же, еще дыхая прещением и убийством на ученики Господни, приступль ко архиерею,

Савл же, еще дыша угрозами и убийством на учеников Господа, пришел к первосвященнику

Испроси от него послания в Дамаск к соборищем, яко да аще некия обрящет того пути сущия, мужи же и жены, связаны приведет во Иерусалим.

И выпросил у него письма в Дамаск к синагогам, чтобы, кого найдет последующих сему учению, и мужчин и женщин, связав, приводить в Иерусалим.

Внегда же ити, бысть ему приближитися к Дамаску, и внезапу облиста его свет от небесе:

Когда же он шел и приближался к Дамаску, внезапно осиял его свет с неба.

И пад на землю, слыша глас глаголющ ему: Савле, Савле, что Мя гониши?

Он упал на землю и услышал голос, говорящий ему: Савл, Савл! что ты гонишь Меня?

Рече же: кто еси, Господи? Господь же рече: Аз есмь Иисус, Егоже ты гониши: жестоко ти есть противу рожну прати.

Он сказал: кто Ты, Господи? Господь же сказал: Я Иисус, Которого ты гонишь. Трудно тебе идти против рожна.

Трепещя же и ужасаяся глагола: Господи, что мя хощеши творити? И Господь рече к нему: востани и вниди во град, и речется ти, что ти подобает творити.

Он в трепете и ужасе сказал: Господи! что повелишь мне делать? и Господь сказал ему: встань и иди в город; и сказано будет тебе, что тебе надобно делать.

Мужие же идущии с ним стояху чудящеся, глас убо слышаще, но ни когоже видяще.

Люди же, шедшие с ним, стояли в оцепенении, слыша голос, а никого не видя.

Воста же Савл от земли и отверстыма очима своима ни единаго видяше: ведуще же его за руку, введоша в Дамаск:

Савл встал с земли, и с открытыми глазами никого не видел. И повели его за руки, и привели в Дамаск.

И бе дни три не видя, и ни яде, ниже пияше.

И три дня он не видел, и не ел, и не пил.

Бе же некто ученик в Дамасце, именем Ананиа, и рече к нему Господь в видении: Анание. Он же рече: се, аз, Господи.

В Дамаске был один ученик, именем Анания; и Господь в видении сказал ему: Анания! Он сказал: я, Господи.

Господь же к нему: востав поиди на стогну нарицаемую Правую и взыщи в дому Иудове Савла именем, тарсянина: се бо, молитву деет

Господь же сказал ему: встань и пойди на улицу, так называемую Прямую, и спроси в Иудином доме тарсянина, по имени Савла; он теперь молится,

И виде в видении мужа, именем Ананию, вшедша и возложша нань руку, яко да прозрит.

И видел в видении мужа, именем Ананию, пришедшего к нему и возложившего на него руку, чтобы он прозрел.

Отвеща же Ананиа: Господи, слышах от многих о мужи сем, колика зла сотвори святым Твоим во Иерусалиме:

Анания отвечал: Господи! я слышал от многих о сем человеке, сколько зла сделал он святым Твоим в Иерусалиме;

И зде имать власть от архиерей связати вся нарицающия имя Твое.

И здесь имеет от первосвященников власть вязать всех, призывающих имя Твое.

Рече же к нему Господь: иди, яко сосуд избран Ми есть сей, пронести имя Мое пред языки и царьми и сынми Израилевыми:

Но Господь сказал ему: иди, ибо он есть Мой избранный сосуд, чтобы возвещать имя Мое перед народами и царями и сынами Израилевыми.

Аз бо скажу ему, елика подобает ему о имени Моем пострадати.

И Я покажу ему, сколько он должен пострадать за имя Мое.

Пойде же Ананиа и вниде в храмину, и возложь нань руце, рече: Савле брате, Господь Иисус явлейтися на пути, имже шел еси, посла мя, яко да прозриши и исполнишися Духа Свята.

Анания пошел и вошел в дом и, возложив на него руки, сказал: брат Савл! Господь Иисус, явившийся тебе на пути, которым ты шел, послал меня, чтобы ты прозрел и исполнился Святаго Духа.

И абие отпадоша от очию его яко чешуя: прозре же абие, и востав крестися,

И тотчас как бы чешуя отпала от глаз его, и вдруг он прозрел; и, встав, крестился,

И приемь пищу, укрепися.

И, приняв пищи, укрепился.

Евангелие Иоанна, зачало 23. [Ин. 6, 48 – 54.]

Рече Господь ко пришедшим к Нему иудеом: Аз есмь хлеб животный:

Сказал Господь пришедшим к Нему иудеям: Я есмь хлеб жизни.

Отцы ваши ядоша манну в пустыни, и умроша:

Отцы ваши ели манну в пустыне и умерли;

Сей есть хлеб сходяй с небесе, да, аще кто от него яст, не умрет:

Хлеб же, сходящий с небес, таков, что ядущий его не умрет.

Аз есмь хлеб животный, иже сшедый с небесе: аще кто снесть от хлеба сего, жив будет во веки: и хлеб, егоже Аз дам, Плоть Моя есть, юже Аз дам за живот мира.

Я хлеб живый, сшедший с небес; ядущий хлеб сей будет жить вовек; хлеб же, который Я дам, есть Плоть Моя, которую Я отдам за жизнь мира.

Пряхуся же между собою жидове, глаголюще: како может Сей нам дати Плоть (Свою) ясти?

Тогда иудеи стали спорить между собою, говоря: как Он может дать нам есть Плоть Свою?

Рече же им Иисус: аминь, аминь глаголю вам: аще не снесте Плоти Сына Человеческаго, ни пиете Крове Его, живота не имате в себе.

Иисус же сказал им: истинно, истинно говорю вам: если не будете есть Плоти Сына Человеческого и пить Крови Его, то не будете иметь в себе жизни.

Ядый мою Плоть и пияй мою Кровь имать живот вечный, и Аз воскрешу его в последний день.

Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь имеет жизнь вечную, и Я воскрешу его в последний день.