К оглавлению - Триодь цветная.

В понедельник 4-й седмицы по Пасхе


На Литургии

Апостол Деяний, зачало 24. [Деян. 10, 1 – 16.]

Муж некий бе в Кесарии, именем Корнилий, сотник от спиры нарицающияся Италийския,

В Кесарии был некоторый муж, именем Корнилий, сотник из полка, называемого Италийским,

Благоговеин и бояйся Бога со всем домом своим, творяй милостыни многи людем и моляйся Богу всегда:

Благочестивый и боящийся Бога со всем домом своим, творивший много милостыни народу и всегда молившийся Богу.

Виде в видении яве, яко в час девятый дне, ангела Божия сшедша к нему и рекша ему: Корнилие.

Он в видении ясно видел около девятого часа дня ангела Божия, который вошел к нему и сказал ему: Корнилий!

Он же воззрев нань и пристрашен быв рече: что есть, Господи? Рече же ему: молитвы твоя и милостыни твоя взыдоша на память пред Бога:

Он же, взглянув на него и испугавшись, сказал: что', Господи? Ангел отвечал ему: молитвы твои и милостыни твои пришли на память пред Богом.

И ныне посли во Иоппию мужей и призови Симона, нарицаемаго Петра:

Итак пошли людей в Иоппию и призови Симона, называемого Петром.

Сей странствует у некоего Симона усмаря, емуже есть дом при мори: той речет тебе глаголы, в нихже спасешися ты и весь дом твой.

Он гостит у некоего Симона кожевника, которого дом находится при море; он скажет тебе слова, которыми спасешься ты и весь дом твой.

И якоже отыде ангел глаголяй Корнилию, пригласив два от рабов своих и воина благочестива от служащих ему

Когда ангел, говоривший с Корнилием, отошел, то он, призвав двоих из своих слуг и благочестивого воина из находившихся при нем

И сказав им вся, посла их во Иоппию.

И, рассказав им все, послал их в Иоппию.

Воутрие же, путьшествующим им и ко граду приближающимся, взыде Петр на горницу помолитися, о часе шестем.

На другой день, когда они шли и приближались к городу, Петр около шестого часа взошел на верх дома помолиться.

Бысть же приалчен и хотяше вкусити: готовящим же онем, нападе нань ужас,

И почувствовал он голод, и хотел есть. Между тем, как приготовляли, он пришел в исступление

И виде небо отверсто и сходящ нань сосуд некий, яко плащаницу велию, по четырем краем привязан и низу спущаемь на землю,

И видит отверстое небо и сходящий к нему некоторый сосуд, как бы большое полотно, привязанное за четыре угла и опускаемое на землю;

В немже бяху вся четвероногая земли и зверие и гади и птицы небесныя.

В нем находились всякие четвероногие земные, звери, пресмыкающиеся и птицы небесные.

И бысть глас к нему: востав, Петре, заколи и яждь.

И был глас к нему: встань, Петр, заколи и ешь.

Петр же рече: никакоже, Господи, яко николиже ядох всяко скверно или нечисто.

Но Петр сказал: нет, Господи, я никогда не ел ничего скверного или нечистого.

И (се) глас паки к нему вторицею: яже Бог очистил есть, ты не скверни.

Тогда в другой раз был глас к нему: что Бог очистил, того ты не почитай нечистым.

Сие же бысть трищи: и паки взяся сосуд на небо.

Это было трижды; и сосуд опять поднялся на небо.

Евангелие Иоанна, зачало 24. [Ин. 6, 56 – 69.]

Рече Господь пришедшим к Нему иудеом: ядый Мою Плоть и пияй Мою Кровь во Мне пребывает, и Аз в нем.

Сказал Господь пришедшим к Нему иудеям: ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь пребывает во Мне, и Я в нем.

Якоже посла Мя живый Отец, и Аз живу Отца ради: и ядый Мя, и той жив будет Мене ради.

Как послал Меня живый Отец, и Я живу Отцем, так и ядущий Меня жить будет Мною.

Сей есть хлеб сшедый с небесе: не якоже ядоша отцы ваши манну, и умроша: ядый хлеб сей жив будет во веки.

Сей-то есть хлеб, сшедший с небес. Не так, как отцы ваши ели манну и умерли: ядущий хлеб сей жить будет вовек.

Сия рече на сонмищи, уча в Капернауме.

Сие говорил Он в синагоге, уча в Капернауме.

Мнози убо слышавше от ученик Его, реша: жестоко есть слово сие: (и) кто может Его послушати?

Многие из учеников Его, слыша то, говорили: какие странные слова! кто может это слушать?

Ведый же Иисус в себе, яко ропщут о сем ученицы Его, рече им: сие ли вы блазнит?

Но Иисус, зная Сам в Себе, что ученики Его ропщут на то, сказал им: это ли соблазняет вас?

Аще убо узрите Сына Человеческаго восходяща, идеже бе прежде?

Что ж, если увидите Сына Человеческого восходящего туда, где был прежде?

Дух есть, иже оживляет, плоть не пользует ничтоже: глаголы, яже Аз глаголах вам, дух суть и живот суть:

Дух животворит; плоть не пользует нимало. Слова, которые говорю Я вам, суть дух и жизнь.

Но суть от вас нецыи, иже не веруют. Ведяше бо искони Иисус, кии суть неверующии, и кто есть предаяй Его.

Но есть из вас некоторые неверующие. Ибо Иисус от начала знал, кто суть неверующие и кто предаст Его.

И глаголаше: сего ради рех вам, яко никтоже может приити ко Мне, аще не будет ему дано от Отца Моего.

И сказал: для того-то и говорил Я вам, что никто не может прийти ко Мне, если то не дано будет ему от Отца Моего.

От сего мнози от ученик Его идоша вспять, и ктому не хождаху с Ним.

С этого времени многие из учеников Его отошли от Него и уже не ходили с Ним.

Рече же Иисус обеманадесяте: еда и вы хощете ити?

Тогда Иисус сказал двенадцати: не хотите ли и вы отойти?

Отвеща убо Ему Симон Петр: Господи, к кому идем? Глаголы живота вечнаго имаши,

Симон Петр отвечал Ему: Господи! к кому нам идти? Ты имеешь глаголы вечной жизни:

И мы веровахом, и познахом, яко Ты еси Христос, Сын Бога живаго.

И мы уверовали и познали, что Ты Христос, Сын Бога живаго.