К оглавлению - Триодь цветная.

Неделя пятая по Пасце, самаряныни


На Литургии

изобразительна, блаженна гласа, глас 4:

Древом Адам рая бысть изселен: Древом же крестным разбойник в рай вселися. Ов убо вкуш, заповедь отверже Сотворшаго: ов же сраспинаемь, Бога исповеда таящагося, помяни мя, вопия, во Царствии Твоем.

Распныйся и воскресый яко силен из гроба тридневен, и первозданнаго Адама воскресивый едине Безсмертне: и мене на покаяние обратитися Господи, сподоби от всего сердца моего, и теплою верою присно взывати Ти: помяни мя Спасе во Царствии Твоем.

Воистинну воскресе Христос, и свидетельствует гроб, к вам законопреступницы: ибо гробная Своя оставль, воскресе тридневно. Камень запечатася, и пред гробом стражие предстояху: ад пленися, смерть умертвися, не украден бысть Христос: веруйте с нами Воскресению.

Воскресшаго из мертвых, и адову державу пленившаго, и видима женами мироносицами, радуйтеся, глаголющаго, вернии умолим, от истления избавити души наша, зовуще всегда разбойника благоразумнаго гласом к Нему: помяни и нас во Царствии Твоем.

И от канона самаряныни, песнь 3: и праздника, песнь 6.

По входе тропарь воскресен: и праздника Преполовения: Слава, кондак самаряныни: И ныне: Преполовения.

Прокимен, глас 3: Пойте Богу нашему, пойте, пойте Цареви нашему, пойте. Стих: Вси языцы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования.

Апостол в Деяниих, зачало 28. [Деян. 11, 19 – 26, 29 – 30.]

Во дни оны, разсеявшиися апостоли от скорби, бывшия при Стефане, проидоша даже до Финикии и Кипра и Антиохии, ни единому же глаголюще слово, токмо иудеем.

Во дни оны, рассеявшиеся апостолы от гонения, бывшего после Стефана, прошли до Финикии и Кипра и Антиохии, никому не проповедуя слово, кроме иудеев.

Бяху же нецыи от них мужие кипрстии и киринейстии, иже, вшедше во Антиохию, глаголаху к еллином, благовествующе Господа Иисуса.

Были же некоторые из них кипряне и киринейцы, которые, придя в Антиохию, говорили еллинам, благовествуя Господа Иисуса.

И бе рука Господня с ними: многое же число веровавше обратишася ко Господу.

И была рука Господня с ними, и великое число, уверовав, обратилось к Господу.

Слышано же бысть слово о них во ушию церкве сущия во Иерусалиме, и послаша Варнаву преити даже до Антиохии:

Дошел слух о сем до церкви Иерусалимской, и поручили Варнаве идти в Антиохию.

Иже пришед и видев благодать Божию, возрадовася и моляше всех изволением сердца терпети о Господе:

Он, прибыв и увидев благодать Божию, возрадовался и убеждал всех держаться Господа искренним сердцем;

яко бе муж благ и исполнь Духа Свята и веры. И приложися народ мног Господеви.

ибо он был муж добрый и исполненный Духа Святаго и веры. И приложилось довольно народа к Господу.

Изыде же Варнава в Тарс взыскати Савла, и обрет его, приведе его во Антиохию:

Потом Варнава пошел в Тарс искать Савла и, найдя его, привел в Антиохию.

Бысть же им лето цело собиратися в церкви, и учити народ мног, нарещи же прежде во Антиохии ученики, Христианы.

Целый год собирались они в церкви и учили немалое число людей, и ученики в Антиохии в первый раз стали называться Христианами.

От ученик же, по елику кто имеяше что, изволиша кийждо их на службу послати живущим во Иудеи братиям,

Тогда ученики положили, каждый по достатку своему, послать пособие братьям, живущим в Иудее,

еже и сотвориша, пославше к старцем рукою Варнавлею и Савлею.

что и сделали, послав собранное к пресвитерам через Варнаву и Савла.

Аллилуиа, глас 4: Наляцы, и успевай, и царствуй, истины ради и кротости, и правды. Стих: Возлюбил еси правду, и возненавидел еси беззаконие.

Евангелие от Иоанна, зачало 12. [Ин. 4, 5 – 42.]

Во время оно, прииде Иисус во град Самарийский, глаголемый Сихарь, близ веси, юже даде Иаков Иосифу сыну своему:

Во время оно, приходит Иисус в город Самарийский, называемый Сихарь, близ участка земли, данного Иаковом сыну своему Иосифу.

Бе же ту источник Иаковль. Иисус же труждься от пути, седяше тако на источнице: бе же яко час шестый.

Там был колодезь Иаковлев. Иисус, утрудившись от пути, сел у колодезя. Было около шестого часа.

Прииде жена от Самарии почерпати воду. Глагола ей Иисус: даждь Ми пити.

Приходит женщина из Самарии почерпнуть воды. Иисус говорит ей: дай Мне пить.

Ученицы бо Его отшли бяху во град, да брашно купят.

Ибо ученики Его отлучились в город купить пищи.

Глагола Ему жена самаряныня: како Ты жидовин сый от мене пити просиши, жены самаряныни сущия, не прикасают бо ся жидове самаряном.

Женщина самарянская говорит Ему: как ты, будучи иудей, просишь пить у меня, самарянки? ибо иудеи с самарянами не сообщаются.

Отвеща Иисус и рече ей: аще бы ведала еси дар Божий, и Кто есть глаголяй ти: даждь Ми пити: ты бы просила у Него, и дал бы ти воду живу.

Иисус сказал ей в ответ: если бы ты знала дар Божий и Кто говорит тебе: дай Мне пить, то ты сама просила бы у Него, и Он дал бы тебе воду живую.

Глагола Ему жена: господи, ни почерпала имаши, и студенец есть глубок: откуду убо имаши воду живу?

Женщина говорит Ему: господин! тебе и почерпнуть нечем, а колодезь глубок; откуда же у тебя вода живая?

Еда Ты болий еси отца нашего Иакова, иже даде нам студенец сей, и той из него пит, и сынове его, и скоти его?

Неужели Ты больше отца нашего Иакова, который дал нам этот колодезь и сам из него пил, и дети его, и скот его?

Отвеща Иисус и рече ей: всяк пияй от воды сея вжаждется паки:

Иисус сказал ей в ответ: всякий, пьющий воду сию, возжаждет опять,

а иже пиет от воды, юже Аз дам ему, не вжаждется во веки: но вода, юже Аз дам ему, будет в нем источник воды текущия в живот вечный.

а кто будет пить воду, которую Я дам ему, тот не будет жаждать вовек; но вода, которую Я дам ему, сделается в нем источником воды, текущей в жизнь вечную.

Глагола к Нему жена: господи, даждь ми сию воду, да ни жажду, ни прихожду семо почерпати.

Женщина говорит Ему: господин! дай мне этой воды, чтобы мне не иметь жажды и не приходить сюда черпать.

Глагола ей Иисус: иди, пригласи мужа твоего и прииди семо.

Иисус говорит ей: пойди, позови мужа твоего и приди сюда.

Отвеща жена и рече Ему: не имам мужа. Глагола ей Иисус: добре рекла еси, яко мужа не имам:

Женщина сказала в ответ: у меня нет мужа. Иисус говорит ей: правду ты сказала, что у тебя нет мужа,

пять бо мужей имела еси, и ныне, егоже имаши, несть ти муж: се воистинну рекла еси.

ибо у тебя было пять мужей, и тот, которого ныне имеешь, не муж тебе; это справедливо ты сказала.

Глагола Ему жена: Господи, вижу, яко пророк еси Ты:

Женщина говорит Ему: Господи! вижу, что Ты пророк.

Отцы наши в горе сей поклонишася: и вы глаголете, яко во Иерусалимех есть место, идеже кланятися подобает.

Отцы наши поклонялись на этой горе, а вы говорите, что место, где должно поклоняться, находится в Иерусалиме.

Глагола ей Иисус: жено, веру Ми ими, яко грядет час, егда ни в горе сей, ни во Иерусалимех поклонитеся Отцу:

Иисус говорит ей: поверь Мне, что наступает время, когда и не на горе сей, и не в Иерусалиме будете поклоняться Отцу.

Вы кланяетеся, егоже не весте: мы кланяемся, егоже вемы, яко спасение от иудей есть:

Вы не знаете, чему кланяетесь, а мы знаем, чему кланяемся, ибо спасение от иудеев.

Но грядет час, и ныне есть, егда истиннии поклонницы поклонятся Отцу духом и истиною: ибо Отец таковых ищет покланяющихся Ему:

Но настанет время и настало уже, когда истинные поклонники будут поклоняться Отцу в духе и истине, ибо таких поклонников Отец ищет Себе.

Дух есть Бог: и иже кланяется Ему, духом и истиною достоит кланятися.

Бог есть дух, и поклоняющиеся Ему должны поклоняться в духе и истине.

Глагола Ему жена: вем, яко Мессиа приидет, глаголемый Христос: егда Той приидет, возвестит нам вся.

Женщина говорит Ему: знаю, что придет Мессия, то есть Христос; когда Он придет, то возвестит нам все.

Глагола ей Иисус: Аз есмь, глаголяй с тобою.

Иисус говорит ей: это Я, Который говорю с тобою.

И тогда приидоша ученицы Его, и чуждахуся, яко с женою глаголаше: никтоже бо рече: чесо ищеши? или: что глаголеши с нею?

В это время пришли ученики Его, и удивились, что Он разговаривал с женщиною; однако ж ни один не сказал: чего Ты требуешь? или: о чем говоришь с нею?

Остави же водонос свой жена, и иде во град, и глагола человеком:

Тогда женщина оставила водонос свой и пошла в город, и говорит людям:

приидите, и видите Человека, Иже рече ми вся, елика сотворих: еда Той есть Христос?

пойдите, посмотрите Человека, Который сказал мне все, что я сделала: не Он ли Христос?

Изыдоша же из града, и грядяху к Нему.

Они вышли из города и пошли к Нему.

Между же сим моляху Его ученицы Его, глаголюще: Равви, яждь.

Между тем ученики просили Его, говоря: Равви! ешь.

Он же рече им: Аз брашно имам ясти, егоже вы не весте.

Но Он сказал им: у Меня есть пища, которой вы не знаете.

Глаголаху убо ученицы к себе: еда кто принесе Ему ясти?

Посему ученики говорили между собою: разве кто принес Ему есть?

Глагола им Иисус: Мое брашно есть, да сотворю волю Пославшаго Мя и совершу дело Его.

Иисус говорит им: Моя пища есть творить волю Пославшего Меня и совершить дело Его.

Не вы ли глаголете, яко еще четыри месяцы суть, и жатва приидет? Се глаголю вам: возведите очи ваши, и видите нивы, яко плавы суть к жатве уже:

Не говорите ли вы, что еще четыре месяца, и наступит жатва? А Я говорю вам: возведите очи ваши и посмотрите на нивы, как они побелели и поспели к жатве.

И жняй мзду приемлет, и собирает плод в живот вечный, да и сеяй вкупе радуется, и жняй:

Жнущий получает награду и собирает плод в жизнь вечную, так что и сеющий и жнущий вместе радоваться будут,

о сем бо слово есть истинное, яко ин есть сеяй, и ин есть жняй:

ибо в этом случае справедливо изречение: один сеет, а другой жнет.

Аз послах вы жати, идеже вы не трудистеся: инии трудишася, и вы в труд их внидосте.

Я послал вас жать то, над чем вы не трудились: другие трудились, а вы вошли в труд их.

От града же того мнози вероваша в Онь от самарян, за слово жены свидетельствующия, яко рече ми вся, елика сотворих.

И многие самаряне из города того уверовали в Него по слову женщины, свидетельствовавшей, что Он сказал ей все, что она сделала.

Егда убо приидоша к Нему самаряне, моляху Его, да бы пребыл у них: и пребысть ту два дни.

И потому, когда пришли к Нему самаряне, то просили Его побыть у них; и Он пробыл там два дня.

И много паче вероваша за слово Его:

И еще большее число уверовали по Его слову.

Жене же глаголаху, яко не ктому за твою беседу веруем: сами бо слышахом, и вемы, яко Сей есть воистинну Спас миру, Христос.

А женщине той говорили: уже не по твоим речам веруем, ибо сами слышали и узнали, что Он истинно Спаситель мира, Христос.

Вместо Достойно: поем ирмос: Светися, светися:

Причастен: Тело Христово: Другий: Хвалите Господа с небес:

Служба святаго Минеи поется на Повечерии.

{зри} Подобает ведати, яко служба самаряныни поется 4 дни: в Неделю, в четверток, в пяток, и в субботу. В понедельник убо, и во вторник, поется служба Преполовению и в среду отдается: поем якоже и на самый праздник, кроме входа и чтений.