Помазание шестое
Диакон: Вонмем.
Священник шестый: Мир всем.
Лик: И духови твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 6: Помилуй мя, Боже, по велицей милости Твоей.
Стих: Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей.
Апостол к Галатом (зачало 213)
Священник: Мир ти.
Аллилуиа, глас 6.
Стих: Блажен муж бояйся Господа, в заповедех Его восхощет зело.
Евангелие от Матфеа (зачало 62)
Ектения
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией) (имярек).
О еже проститися ему всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.
Лик: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Молитва:
Благодарим Тя, Господи Боже наш, благий Человеколюбче, и Врачу душ и телес наших, недуги наша неболезненно носяй, Егоже язвою вси исцелехом; Пастырю добрый, на взыскание пришедый заблуждшаго овчате; малодушным даяй утешение, и живот сокрушенным; источник кровоточивыя дванадесятолетен бывший исцеливый; дщерь Хананеину от лютаго демона свободивый; долг даровавый двема должникома, и грешной жене оставление давый; исцеление разслабленному даровавый, со оставлением грехов его; мытаря словом оправдавый, и разбойника в последнем его исповедании приемый; грехи мира вземый, и на Кресте пригвоздивый; Тебе молимся и Тебе просим, в благости Твоей, Сам ослаби, остави, прости, Боже, беззакония, и грехи раба Твоего (или: рабы Твоея) (имярек), согрешения его вольная и невольная, яже в ведении и не в ведении, яже в преступлении, и в преслушании, яже в нощи и во дни; или в клятве священничестей, или отчи, или матерни бысть; или очима воззрением, или веждома помаванием; или прилежанием любодейства, или вкушением блуда; или в коем-любо движении плоти и духа, отчуждися хотения Твоего, и Твоея Святыни. Аще же согреши тойже и мы, яко благ и непамятозлобивый Бог и Человеколюбец прости, не оставляя его и нас в скверное житие впасти, ниже в пагубныя пути тещи.
Ей, Владыко, Господи, услыши мя грешнаго в час сей за раба Твоего (имярек), и презри яко непамятозлобивый Бог согрешения его вся; свободи его от вечныя муки; уста его Твоего хваления исполни; устне его отверзи к славословию Имене Твоего; руце его простри к деланию заповедей Твоих; нозе его к течению благовествования Твоего исправи; вся его уды и мысль Твоею укрепляя благодатию. Ты бо еси Бог наш, святыми Твоими апостолы заповедавый нам, глаголя: елика аще свяжете на земли, будут связана на небесех; и елика аще разрешите на земли, будут разрешена на небесех. И паки: ихже аще оставите грехи, оставятся им, ихже аще держите, удержатся. И якоже услышал еси Езекию в скорби души его, в час смерти его, и не презрел еси моления его; такожде и мене смиреннаго и грешнаго и недостойнаго раба Твоего услыши в час сей.
Ты бо еси, Господи Иисусе Христе, седмьдесят крат седмерицею оставляти падающим в грехи повелевый, Твоею благостию и человеколюбием; и каяйся о злобах наших, и радуяйся о обращении заблужденных; зане яко величество Твое, тако и милость Твоя: и Тебе славу возсылаем, со Безначальным Твоим Отцем, и Пресвятым, и Благим, и Животворящим Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
По молитве же абие шестый иерей вземлет стручец шестый и, омочив и во святый елей, помазует болящаго, глаголя молитву:
Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго, и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: и рабу Твою) (имярек), от обдержащия его телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных, и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых.
Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
Помазание седьмое
Диакон: Вонмем.
Священник: Мир всем.
Лик: И духови Твоему.
Диакон: Премудрость, вонмем.
Чтец, прокимен, глас 7: Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, ниже гневом Твоим накажеши мене.
Стих: Помилуй мя, Господи, яко немощен есмь.
Апостол к Солуняном (зачало 273)
Священник: Мир ти.
Аллилуиа, глас 7. Стих: Услышит тя Господь в день печали, защитит тя Имя Бога Иаковля.
Евангелие от Матфеа (зачало 30)
Ектения
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией) (имярек).
О еже проститися ему всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.
Лик: Аминь.
Диакон: Господу помолимся.
Лик: Господи, помилуй.
Молитва:
Владыко Господи Боже наш, Врачу душ и телес, временныя страсти уврачевавый, исцеляяй всяк недуг и всякую язю в людех, хотяй всем человеком спастися, и в познание истины приити, не хотяй смерти грешника, но яко обратитися, и живу быти ему. Ты бо, Господи, в Ветхом Завете положил еси покаяние грешным, Давиду, и Ниневитяном, и прежде тех бывшим; но и во пришествии плотскаго Твоего смотрения, не призвал еси праведныя, но грешныя в покаяние; якоже мытаря, якоже блудницу, разбойника, и хульнаго гонителя, великаго Павла покаянием приемый. Петра верховнаго и апостола Твоего, отвергшагося Тебе трижды, покаянием приял еси, и обещал еси ему, глаголя: ты еси Петр, и на сем камени созижду Церковь Мою, и врата адова не одолеют ей, и дам тебе ключи Царствия Небеснаго.
Сего ради и мы, Блаже и Человеколюбче, по неложным Твоим обещанием дерзающе, молимся Тебе, и просим в час сей: услыши моление наше, и приими е, якоже кадило приносимое Тебе, и посети раба Твоего (или: рабу Твою) (имярек), и аще что согреши словом, или делом, или помышлением, или в нощи, или во дни; или под клятву священническую, или своему проклятию подпаде; или клятвою огорчися, и проклят себе; Тебе просим, и Тебе молимся, остави, прости ему, Боже, презирая беззакония его и грехи, и яже в ведении и не в ведении бывшия от него. И аще что от заповедей Твоих преступи, или согреши, яко плоть носяй, и в мире живый, или от действа диавольскаго; Сам яко благ и Человеколюбец Бог прости; яко несть человека, иже поживет, и не согрешит. Ты бо Един еси безгрешен; правда Твоя правда в век и слово Твое истина. Не бо создал еси человека в погибель, но в снабдение заповедей Твоих, и живота нетленнаго наследие:
и Тебе славу возсылаем, со Отцем и Святым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
По молитве же абие седмый иерей вземлет стручец седмый и, омочив и во святый елей, помазует болящаго, глаголя молитву:
Отче Святый, Врачу душ и телес, пославый Единороднаго Твоего Сына, Господа нашего Иисуса Христа, всякий недуг исцеляющаго, и от смерти избавляющаго, исцели и раба Твоего (или: и рабу Твою) (имярек), от обдержащия его телесныя и душевныя немощи, и оживотвори его благодатию Христа Твоего; молитвами Пресвятыя Владычицы нашея Богородицы, и Приснодевы Марии; предстательствы честных Небесных Сил безплотных; силою Честнаго и Животворящаго Креста; честнаго славнаго пророка, Предтечи и Крестителя Иоанна; святых славных и всехвальных апостолов; святых славных, и добропобедных мучеников; преподобных и богоносных отец наших; святых и исцелителей безсребренников, Космы и Дамиана, Кира и Иоанна, Пантелеимона и Ермолая, Сампсона и Диомида, Фотия и Аникиты; святых и праведных богоотец Иоакима и Анны, и всех святых.
Яко Ты еси источник исцелений, Боже наш, и Тебе славу возсылаем, со Единородным Твоим Сыном, и Единосущным Твоим Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.
По окончании же сего больный, приемляй елеосвящение, аще может, сам входит посреде священников, или держимь от своих си стоит, или седит. Аще не может сам, священницы сами обстоят его на одре лежащаго. Настоятель же взем святое Евангелие, и разгнув е, возлагает писмены на главе больнаго, придержащим всем священником. Начальствуяй же не возлагает руку, но велегласно глаголет молитву сию:
Молитва
Царю Святый, благоутробне и многомилостиве Господи Иисусе Христе, Сыне и Слове Бога Живаго, не хотяй смерти грешнаго, но яко обратитися, и живу быти ему; не полагаю руку мою грешную на главу пришедшаго к Тебе во гресех, и просящаго у Тебе нами оставление грехов; но Твою руку крепкую и сильную, яже во святом Евангелии сем, еже сослужители мои держат на главе раба Твоего (или: рабы Твоея) (имярек), и молюся с ними, и прошу милостивное и непамятозлобное человеколюбие Твое, Боже, Спасителю наш, пророком Твоим Нафаном, покаявшемуся Давиду о своих согрешениих оставление даровавый, и Манассиину еже о покаянии молитву приемый; Сам и раба Твоего (имярек), кающагося о своих си согрешениих, приими обычным Твоим человеколюбием, презираяй вся его прегрешения. Ты бо еси Бог наш, Иже и седмьдесят крат седмерицею оставляти повелевый, падающим в грехи; зане яко величество Твое, тако и милость Твоя, и Тебе подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков, аминь.
Снемше же Евангелие с главы больнаго, дают ему целовати е.
Ектения
Помилуй нас, Боже, по велицей милости Твоей, молим Ти ся, услыши и помилуй.
Еще молимся о милости, жизни, мире, здравии, спасении, посещении и оставлении грехов раба Божия (или: рабы Божией) (имярек).
О еже проститися ему всякому согрешению, вольному и невольному, Господу помолимся.
И возглас: Яко милостив и Человеколюбец Бог еси, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков.
Аминь.
Таже поют: Слава, самогласен, глас 4:
Источник исцелений имуще святии безсребренницы, исцеления подаваете всем требующим, яко превелиих дарований сподобльшиися от приснотекущаго Источника Спаса нашего. Глаголет бо к вам Господь, яко единоревнителем апостольским: се дах вам власть на духи нечистыя, якоже тех изгонити, и целити всяк недуг, и всяку язю; темже в повелениих Его добре жительствовавше, туне приясте, туне подаваете, исцеляюще страсти душ и телес наших.
И ныне, глас тойже:
Призри на моления Твоих раб, Всенепорочная, утоляющи лютая на ны востания, всякия скорби нас изменяющи; Тя бо Едину твердое и известное утверждение имамы, и Твое предстательство стяжахом, да не постыдимся, Владычице, Тя призывающии. Потщися на умоление, Тебе верно вопиющих: радуйся, Владычице, всех помоще, радосте и покрове, и спасение душ наших.
Слава, и ныне: Господи, помилуй. (Трижды) Благослови.
И отпуст:
Христос истинный Бог наш, молитвами Пречистыя Своея Матере; силою Честнаго и Животворящаго Креста; святаго славнаго и всехвальнаго апостола Иакова, и перваго архиереа Иерусалимскаго, брата Божия, и всех святых, спасет и помилует нас, яко благ и Человеколюбец.
И полагает поклон приемый молитвомаслие, глаголя:
Благословите, отцы святии, простите мя грешнаго. (Трижды).
И приим от них благословение и прощение, отходит, благодаря Бога.
(По обычаю, помазуемый целует крест и Евангелие, оборачивается к стоящим в храме и говорит: "Простите меня, отцы и братие").